Skoda Enyaq 2025. Nowy design "tech-deck face" ma podbić rynek

Nowy design, delikatnie odświeżone wnętrze, garść nowości w ofercie. Nadchodzi Skoda Enyaq 2025. Sprawdzamy co przyniesie lifting.

  • Skoda Enyaq 2025 zadebiutuje w najbliższych tygodniach
  • Odświeżone wydanie czeskiego elektrycznego crossovera zyska nową stylistykę
  • Na drogi ten model wyjedzie w pierwszym kwartale 2025 roku

Czesi zaczynają chwalić się swoją kolejną nowością. Wielkimi krokami nadchodzi Skoda Enyaq 2025, czyli lifting elektrycznego crossovera tej marki. Marka z Mladej Boleslavi szykuje dużo zmian - a największą będzie całkowicie nowa stylistyka pasa przedniego.

Skoda Enyaq 2025, czyli lifting w stylu "tech-deck face". Gdzieś już to widzieliśmy!

Największą zmianą będzie zupełnie inaczej narysowany pas przedni. Skoda w typowym dla siebie stylu chwali się póki co grafikami, które zapowiadają ten model. Nie jest jednak tajemnicą to, że dostaniemy coś, co już znamy.

Enyaq upodobni się do nowego Elroqa, z którym zresztą jest bardzo mocno spokrewniony. Nowością będzie tutaj pas przedni w stylu tech-deck face, czyli utrzymany w nowym języku stylistycznym marki. Pożegnamy więc duże lampy na rzecz wąskich świateł do jazdy dziennej w czarnej obudowie i niżej ulokowanych głównych lamp.

Grill będzie bardzo smukły, a większy wlot powietrza znajdziemy w dolnej części zderzaka. Taka zmiana oznacza również rezygnację z podświetlenia grilla - to element oferowany w obecnym wcieleniu tego auta.

Skoda Enyaq 2025 lifting

Nieco mniej zmian zajdzie w tylnej części. Tutaj delikatnie przeprojektowano kształt zderzaka, a lampy dostaną nową sygnaturę świetlną. Czesi rezygnują też z logotypów marki (znajdziemy je wyłącznie na dekielkach w felgach). Z przodu, z tyłu i w środku na kierownicy pojawi się prosty napis SKODA.

Wnętrze także zyska garść zmian

Skoda Enyaq 2025 zadebiutuje z nową kolorystyką kokpitu. Potencjalnie, wzorem Elroqa, zobaczymy ciekawe kolorowe wstawki, np. w postaci czerwonych pasów. Elektryczny czeski crossover zyska również najnowsze wydanie multimediów MIB4.

Układ jezdny pozostaje bez zmian. Dostaniemy tutaj dwa warianty baterii (60 i 82 kWh), choć w grę wchodzi także debiut nowej wersji, z większym akumulatorem. Kluczową rolę pełnią niezmiennie silniki APP550, cechujące się wysoką wydajnością i dobrą mocą (286 KM w wersji RWD, 340 KM w wydaniu AWD).

Odświeżony Enyaq będzie niezmiennie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - jako klasyczny SUV/crossover i w usportowionym wydaniu "coupe".