Skoda Octavia RS zyskuje 245-konny wariant 2.0 TSI i 200-konnego diesla

Skoda Octavia RS razy trzy. Do hybrydowego wariantu dołącza 245-konna benzyna 2.0 TSI i oszczędny 200-konny diesel 2.0 TDI.

Co trzy silniki, to nie jeden - parafrazując popularne powiedzenie. Czesi stwierdzili, że Skoda Octavia RS może bez problemu posiadać trzy warianty. Klienci sami wybiorą to, co najbardziej odpowiada ich oczekiwaniom. Pierwszym wariantem, który poznaliśmy, była hybryda PHEV. W tym wydaniu Octavia RS generuje 245 KM dzięki połączeniu silnika 1.4 TSI i jednostki elektrycznej. Teraz przyszedł czas na coś dla tych, którzy nie lubią elektryfikacji.

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM - klasyka gatunku

Znana jednostka EA888 trafiła pod maskę tego auta. Ci, którzy oczekiwali na większy zastrzyk mocy będą jednak zawiedzeni. Czesi zdecydowali się pozostać przy 245 koniach mechanicznych. To dokładnie tyle samo, ile w Golfie GTI. Oczywiście silnik TSI ma spore możliwości, tak więc fani tuningu mają szeroko otwarte drzwi do dalszych modyfikacji.

Skoda Octavia RS z silnikiem 2.0 TSI rozpędza się do setki w 6,7 sekundy. To o 0,6 sekundy szybciej niż w przypadku hybrydy. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż hybryda ma lekką nadwagę w związku z obecnością baterii.

Jest też opcja dla oszczędnych - Skoda Octavia RS 2.0 TDI 200 KM

Najmocniejsze wcielenie diesla w Octavii ponownie zyskuje plakietę RS. Co więcej, model ten oferowany jest wyłącznie z przekładnią DSG, a w opcji oferowany będzie także napęd na cztery koła.

200-konny diesel jest też bardzo żwawy - przyspieszenie do setki zajmuje zaledwie 6,8 sekundy w wersji z napędem na cztery koła.

Czesi dopracowali układ jezdny

Zawieszenie w modelu RS jest o 15 mm niższe niż w innych wariantach. Za dopłatą można je uzupełnić aktywnymi amortyzatorami z różnymi trybami pracy. Zastosowano tutaj także nowe progresywne wspomaganie układu kierowniczego.

Octavia RS w benzynowym wydaniu posiada też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który korzysta z wielopłytkowego mokrego sprzęgła. Dzięki temu podsterowność ma być zniwelowana, a właściwości jezdne auta zdecydowanie bardziej sportowe.

Sportowa z zewnątrz i w środku

W wersji RS bez dopisku iV (hybryda) znajdziemy ładniejsze końcówki wydechu (nie są to "atrapowicze") oraz delikatne dodatki, które podkreślają sportowy charakter auta. W kabinie pojawiły się kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, deska rozdzielcza obszyta materiałem przypominającym alcantarę i nowe cyfrowe zegary z przygotowaną na potrzeby tej wersji grafiką.

Skoda Octavia RS pojawi się na rynku w najbliższych tygodniach. Wtedy też poznamy polski cennik tego auta.