To jest nowy Smart i ma 4,9 metra długości. Ze sprytu nic nie zostało
Nazywa się Smart 6, ma ponad 4,9 metra długości i jest hybrydą plug-in. Mały miejski samochód to już przeszłość.
- Smart 6 to największy model w gamie tej marki
- Mówimy tutaj o... sedanie
- Ma ponad 4,9 metra długości i jest hybrydą plug-in
Smart to przedziwna marka, która miała już wiele wcieleń. Pierwsze powstało jako współpraca Mercedesa (Daimlera) ze szwajcarskim producentem zegarków Swatch. Drugie było autorskim projektem, a trzecie stworzono razem z Renault. Gdy ta kooperacja zaczęła się rozpadać, Mercedes rozpoczął poszukiwania nowego partnera. Tu wykorzystano sytuację, która była dla niemieckiej marki trudna, gdyż spory pakiet akcji przejęło chińskie Geely. To właśnie ten koncern wytypowano na kolejnego partnera, oddając mu kontrolę nad marką małych aut. W efekcie całkowicie zmieniono trajektorię, stawiając na większe i bardziej zaawansowane samochody. Tego jednak nikt się nie spodziewał, gdyż Smart 6 to GIGANTYCZNA limuzyna.
To nie jest żart - mówimy o samochodzie, który ma ponad 4,9 metra długości. Dołącza tym samym do oferowanych obecnie pojazdów, takich jak Smart 1 (B-crossover), Smart 3 (kompaktowy hatchback-crossover) i Smart 5 (duży SUV).
Tym razem zrezygnowano też z wersji w pełni elektrycznej, stawiając wyłącznie na hybrydę plug-in. Ciekawy ruch, ale czy faktycznie ma sens?
Smart 6, czyli limuzyna w stylu... no właśnie, jakim?
Nowy model tej marki wygląda dość specyficznie. Tył przywodzi nieco na myśl chińskie Mondeo, a pas przedni przypomina Dodge'a Chargera (poprzednia generacja), ale w wersji bez licencji - niczym z GTA.
Czy wygląda to dobrze? Oceńcie sami - nie jest źle, ale całość, jak zwykle zresztą, jest okrutnie generyczna. Wygląd wnętrza pozostaje tajemnicą, niemniej tutaj spodziewajcie się kalki z SUV-a oznaczonego cyfrą 5.

Sercem tego samochodu jest silnik 1.5, który współpracuje z jednostką elektryczną i z dużym akumulatorem. Łączna moc to 430 KM, a zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić ponad 200 kilometrów. Łączny zasięg z kolei, według estymacji marki, to ponad 1800 kilometrów. Pamiętajcie jednak, że mówimy tutaj o normie CTLC, która jest dość luźna pod względem rygoru testów.
Smart w Europie nie zamierza oferować tego modelu. Tutaj kluczowe nowości dopiero się pojawią. Mowa o Smarcie "ForTwo i ForFour". Nowe małe miejskie elektryki, za sprawą dobrej ceny i ciekawego wyglądu, mają być atrakcyjnymi miejskimi propozycjami.


