Tak wygląda nowa Toyota Corolla. Japończycy idą w rewolucyjnym kierunku
Japończycy nie zapominają o swoim bestsellerze. Przed Wami całkowicie nowa Toyota Corolla, która mocno zmieni wizerunek tego modelu.
- Nowa Toyota Corolla ujrzała światło dzienne w formie zaawansowanego prototypu
- Jest bardzo dynamiczna i odważna wizualnie
- Ciekawostką może być zastosowany napęd
Ten poniedziałek jest bardzo ważny dla Japończyków. Toyota ujawnia nie tylko wizję przyszłości dla wybranych linii produktowych, ale także szykuje się do pokazania swojego nowego supersamochodu. Nim jednak dostaniemy "wisienkę na torcie", światło dzienne ujrzał projekt, który zainteresuje wiele osób. To całkowicie nowa Toyota Corolla, która w nieodległej przyszłości trafi na rynek.
Japońska marka opisuje ją jako prototyp, ale bardzo zaawansowany. Wiele elementów wygląda niczym żywcem zaczerpniętych z produkcyjnych pojazdów marki. To może oznaczać tylko jedno: nowa generacja zbliża się wielkimi krokami.
Nowa Toyota Corolla może być przełomem. Pod jednym nadwoziem znajdziemy "dwa samochody"
Nowy Lexus ES pokazał, że japoński koncern jest gotowy na wejście w świat elektryfikacji, aczkolwiek robi to wciąż w ostrożny sposób. Nikt nie chce tutaj zrezygnować z hybryd, które stanowią rdzeń oferty. Dodawanie elektrycznych wariantów zdaje się być po prostu rozsądnym rozszerzeniem gamy.
Podobnie może wyglądać przyszłość Toyoty Corolli. Prototyp wyróżnia klapka ukryta w przednim lewym błotniku, podobnie jak w Lexusie RZ czy ES w elektrycznym wydaniu. To może oznaczać, że mamy tutaj do czynienia z wersją elektryczną. Obok niej powinna jednak pojawić się klasyczna hybryda w najnowszym wydaniu - z szóstą generacją tego napędu.
Toyota może wykorzystać potencjał drzemiący w platformie E-TNGA. Standardowe wersje wykorzystają nowe silnik 1.5 i 2.0 HEV (niższe, lżejsze i wydajniejsze). Mogą one spokojnie koegzystować obok elektrycznego wariantu. Jeśli Japończycy postawią na konstrukcję znaną z obecnych modeli, to z pewnością dostaniemy tutaj "prostszy" napęd, oferujący około 230 KM, napęd na jedną oś i baterię na poziomie 60-70 kWh.
Toyota Corolla wciąż sprzedaje się doskonale. Co zaoferuje nowy model?
Design nadwozia przywodzi nieco na myśl mieszankę Polestara z nową Kią EV4. Agresywny wizualnie pas przedni i dynamiczna linia boczna wyglądają bardzo dobrze. Koncepcyjny model to sedan, aczkolwiek o zaskakująco lekkiej bryle nadwozia. Tajemnicą pozostaje projekt wnętrza - z pewnością poznamy go w momencie, w którym Toyota będzie gotowa, aby odkryć karty i pochwalić się planami wobec Corolli.


