Tesla okazuje wielką dobroć i wysyła innym producentom instrukcję robienia instalacji 48V. Serio
Trudno powiedzieć, czy to świąteczny nastrój pełen dobroci, czy też pstryczek w nos konkurencji. Jedno jest pewne - Tesla rozesłała do największych firm motoryzacyjnych szczegółową instrukcję, która pokazuje jak zbudować dobrą instalację 48V. To nie jest żart.
Elon Musk znany jest ze swojego ekstrawaganckiego i nietypowego podejścia do wielu spraw. Nie ma chyba na świecie drugiego szefa marki, który dzieliłby się cenną wiedzą z innymi producentami - i to za darmo. Tymczasem Tesla rozesłała do najważniejszych głów w konkurencyjnych firmach nietypową rzecz. Nie jest to kartka świąteczna, ani też prezent. To instrukcja budowy instalacji 48V.
Skąd taki pomysł? Otóż Musk ma wizję, którą według niego muszą zrealizować też inni producenci. I co jak co, ale trzeba mu przyznać rację w tej kwestii.
Tesla rozesłała instrukcję dotyczącą budowy idealnej instalacji 48V w samochodzie. Brzmi to banalnie, ale...
Informacją na ten temat podzielił się Jim Farley, szef marki Ford. Na Twitterze ujawnił, że marka Muska faktycznie rozesłała taką instrukcję. Co więcej, jego tweet może być podwójnie zaskakujący. Otóż Farley podkreślił, że nie tylko jest to cenna wiedza, ale też świetna rzecz dla branży.
Jeśli zastanawiacie się o co jest tyle szumu, to już Wam wyjaśniam. Otóż instalacja 48V przynosi szereg korzyści. Tesla nie jest pierwszą marką, która korzysta z tego rozwiązania. Wielu producentów używa go w swoich samochodach od kilku lat, zwłaszcza w miękkich hybrydach.
Dobrym przykładem może być tutaj obecna generacja Audi A8. Tutaj za sprawą takiej instalacji udało się opracować zawieszenie, które w ułamku sekundy może podnieść zawieszenie, aby zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku.
To samo rozwiązanie wykorzystuje fascynujące zawieszenie w nowej Panamerze, Porsche Active Ride. Instalacja 48V zapewnia ogromną szybkość działania (w zasadzie w czasie rzeczywistym), dzięki czemu auto przechyla się i stabilizuje jak żaden inny samochód konkurencji.
Bezpieczeństwo jest więc jednym z kluczowych aspektów - ale nie jedynym
Tesla podkreśla, że instalacja 48V to przede wszystkim oszczędność miedzi - i to ogromna. W samochodzie wykorzystanie tego materiału spada nawet o 1/4. Sama instalacja jest też paradoksalnie prostsza, ale wymaga dopracowania w kluczowych miejscach. Tutaj z pomocą przychodzi właśnie słynna tajemnicza instrukcja.
Nowy Cybertruck wykorzystuje instalację 48V do obsługi wielu systemów
O ile sam akumulator trakcyjny i silniki bazują na instalacji 800V, o tyle 48V obsługuje układ kierowniczy steer-by-wire (bez jakiegokolwiek fizycznego połączenia z kołami), zawieszenie i szereg innych rozwiązań. Musk zakłada, że inne marki będą mogły u siebie wdrożyć podobne systemy, dzięki jego "skromnej" pomocy.