To jest Lepas L4, czyli Jaecoo 5, czyli Chery Tiggo 4, czyli Omoda 3. Wszystko jasne?
Czwarty w rodzinie i teoretycznie "najbardziej luksusowy" - oto Lepas L4, kuzyn takich samochodów jak Jaecoo 5, Chery Tiggo 4, czy Omoda 3. Tak, to jedna konstrukcja.
- Lepas L4 to samochód z pogranicza segmentu B i C
- Marka Chery utworzyła nową linię produktów, aspirującą do segmentu premium
- Wyróżni je wygląd i wyposażenie
- Konstrukcyjnie będą to jednak znane samochody grupy Chery
Ten sam przepis od lat wykorzystuje grupa Volkswagena. Jedna platforma, jedna architektura, kilka różnych wariantów nadwozia o odmiennym designie. Na takich zasadach działa Audi, Volkswagen, Skoda, Seat i Cupra. Teraz podobną koncepcję podboju rynku europejskiego przyjęła grupa Chery. Ma już tutaj trzy marki, ale za chwilę do listy dołączy czwartą. Nazywa się ona Lepas, a drugim modelem w ofercie będzie Lepas L4.
Lepas L4, czyli "to samo, tylko w innym opakowaniu"
Wróćmy na chwilę do wspomnianej grupy Volkswagena. Niemcy od lat współdzielą pomiędzy markami nie tylko platformę, ale też i silniki, a także oprogramowanie. Co więcej, wiele elementów kokpitu również jest identycznych. To oczywiście pozwala na obniżenie kosztów produkcji, a jednocześnie jest akceptowane przez klientów.
Chińskie marki działają w podobny sposób. Wiele koncernów tworzy marki i submarki, które de facto oferują ten sam samochód w różnych opakowaniach. Idealnym przykładem są tutaj samochody Chery z rodziny Tiggo. W zależności od rynku ten sam model może wyglądać inaczej, lub oferować minimalnie inne wnętrze.
W Europie skupiono się na kluczowych segmentach, ale także podjęto próbę eksploracji rynku w każdy możliwy sposób. Stąd też dostępne już teraz trzy linie produktów: Omoda, Jaecoo i Chery. Lepas jest "czwartym do zabawy", aczkolwiek odcinającym się nieco od starszych braci.
Dlaczego? Omoda ma być "modna" i ciekawa. Jaecoo stawia na bardziej offroadowy charakter, ale też na nowoczesne wyposażenie. Chery z kolei oferuje bardziej rodzinny i prostszy styl samochodów. Lepas w tym gronie ma być krokiem w kierunku segmentu premium.
Oczywiście Chińczycy nijak nie będą traktowani jako producent z taką metką, niemniej lepsze wykończenie, dobre wyposażenie i wciąż atrakcyjna cena mają przekonać do siebie klientów, dla których standardowe "premium" jest jednak zbyt drogie.
Tak więc Lepas L4 będzie nieco droższą alternatywą dla wspomnianych samochodów, ale też dla MG ZS i... Dacii Duster
Ceny oczywiście pozostają tajemnicą, aczkolwiek wszystko wskazuje na to, że ofertę otworzy tutaj kwota na poziomie 120 000 złotych. Pod maską w tym aucie znajdziemy znane silniki - 1.6 T-GDI o mocy 147 KM, hybrydę 1.5 T-GDI generującą 211 KM (klasyczna, bez konieczności ładowania z gniazdka) i wariant elektryczny.
Design mniejszego modelu łączy cechy typowe dla chińskich samochodów, zwłaszcza z przodu, z linią tyłu, która delikatnie przywodzi na myśl... Porsche Cayenne. Całość jest jednak dość przyjemna wizualnie i może przekonać do siebie wiele osób.
Ta marka w Europie pojawi się dopiero za rok
Do tego najpierw rozpocznie działania we Włoszech, a dopiero potem trafi do innych krajów. Czy u nas ma szansę na znalezienie swojej niszy? Patrząc na rosnącą liczbę producentów z Chin zdaje się to być wyzwaniem. Jakby jednak nie patrzeć marki z dobrą siecią sprzedaży, a także z solidnym produktem, rosną w siłę. Kto wie, być może hasło "idę po L4" niebawem nabierze nowego znaczenia.


