To jest nowy BYD, która ma podbić Europę. Łączy morze i lwa
Oto BYD Sealion 2025 - nowość chińskiej marki, która ma podbić europejski rynek. Konkurencja ma się czego obawiać, gdyż technologicznie ten samochód jest dużym krokiem naprzód. Zobaczcie co oferuje.
- BYD Sealion będzie kolejnym modelem w europejskiej ofercie marki
- Nowy SUV zadebiutował podczas targów w Paryżu
- Na rynek trafi z napędem elektrycznym, ale w grę wchodzi też hybryda DM-i
- Można go też traktować jako zapowiedź liftingu modelu Seal U
Myśleliście, że BYD zmniejsza obroty w Europie? Nic bardziej mylnego. Ten chiński koncern planuje dalszą ekspansję, a pomoże im w tym nowy SUV. Nazywa się BYD Sealion i łączy cechy modeli Seal oraz Ocean. Nowa dynamiczniejsza stylistyka, stworzona pod okiem Wolfganga Eggera, przestronne nadwozie i nowoczesny napęd mają być asem w rękawie tej marki. Zobaczmy co tutaj dostaniemy.
BYD Sealion 2025 oferuje ciekawy design i nowoczesne technologie. To może być mocna propozycja w ofercie marki
Nie od dzisiaj wiadomo, że SUV-y o dynamiczniejszej stylistyce nadwozia podbijają rynek. Chińczycy też idą w tym kierunku. Sealion wywodzi się z designu znanego z modelu Seal U i Seal, ale okrasza go nowymi detalami. Mamy więc nieco ciekawiej narysowany pas przedni, ładnie poprowadzoną linię dachu (delikatnie, ale nie agresywnie opadającą w tylnej części) i atrakcyjny pas tylny.
Nowy Sealion ma 4830 mm długości, 1828 mm szerokości i dysponuje rozstawem osi na poziomie 2930 mm. To powinno zapewnić duże i przestronne wnętrze, a także spory bagażnik. Dokładne dane pojawią się jednak bliżej premiery tego samochodu w salonach.
Warto jednak zwrócić tutaj uwagę na kilka nowości. Przede wszystkim Sealion ma mocno zmieniony kokpit, różniący się od projektu znanego z modelu Seal U. Podobny design wnętrza pojawił się w modelu Seal po liftingu. To sugeruje, że Seal U w odświeżonym wydaniu dostanie właśnie tak wyglądające wnętrze.
Jest ono dużo bardziej eleganckie i zachowuje minimalistyczny design. Za czteroramienną kierownicą ukryto ekran zegarów. Mamy tutaj także bardzo duży wyświetlacz multimediów, który niezmiennie funkcjonuje w orientacji horyzontalnej i wertykalnej - wedle uznania. Jakość tworzyw w kabinie ma być na bardzo wysokim poziomie.
Bazą jest tutaj platforma BYD e-Platform 3.0
To dzięki niej BYD Sealion ma być jednym z najbardziej konkurencyjnych samochodów w swoim segmencie. Maksymalna moc ładowania wynosi 230 kW, a specjalna bateria LFP Blade Battery wykorzystująca technologię Cell-To-Body (akumulator jest częścią strukturalną platformy) zapewnia wysoką wydajność. Wersja AWD ma przyspieszać do setki w 4,5 sekundy i osiągać 215 km/h. Dokładne dane techniczne poznamy niebawem.
Pewne jest jedno: BYD chce szybko wprowadzić ten model na rynek, gdyż Sealion ma pojawić się w salonach jeszcze w tym roku. Niebawem powinniśmy poznać jego ceny. Na tę chwilę nie wiadomo, czy od razu zadebiutuje też w Polsce, czy też nasz rynek dostanie go później.