To jest Porsche, którego Porsche nie odważyło się zrobić. Ma geny hipersamochodu
Porsche nigdy nie zbudowało hipersamochodu na bazie 911-ki. Brytyjczycy to naprawili. Poznajcie RML P39.
- Brytyjska firma RML zbudowała unikalny supersamochód na bazie Porsche 911 Turbo
- Ich wersja nie tylko wyróżnia się wyglądem, ale ma też blisko 1000 KM
- Kluczowa jest tutaj fascynująca aerodynamika
Lata temu marka z Zuffenhausen stworzyła Porsche 959, absolutne dzieło sztuki. Punktem wyjścia była tutaj idea modelu 911, ale obudowano ją kosmicznymi technologiami, wybitnym napędem AWD i bardzo mocnym silnikiem. Od tamtej pory Niemcy ani razu nie powrócili do koncepcji stworzenia wyjątkowego modelu, który rozwijałby dalej ideę "jedenastki". Owszem - dostaliśmy 918 czy wcześniej Carrerę GT, ale to inna bajka.
Na szczęście są szaleńcy, gotowi poświęcić ogrom czasu na opracowanie własnego samochodu. Przed Wami Porsche 911 Turbo w wydaniu firmy RML. Nosi nazwę P39 i wizualnie robi niesamowite wrażenie.
A zmiany w wyglądzie tego Porsche nie są przypadkowe. To samochód wyścigowy z krwi i kości
Do tego z homologacją drogową. RML wzięło na warsztat Porsche 911 Turbo S i dało mu zupełnie inny charakter. Przede wszystkim przebudowano tutaj nadwozie, aczkolwiek te zmiany nie są tylko uatrakcyjnieniem sfery wizualnej.
Wręcz przeciwnie. RML przemyślało każdy detal, tak aby zoptymalizować aerodynamikę. W efekcie dostajemy przedłużone o 17 centymetrów nadwozie (zwłaszcza w tylnej części), zwieńczone masywnym skrzydłem. Cały pakiet aerodynamiczny zapewnia ponad 920 kilogramów siły docisku przy 285 km/h. Spoiler wyposażono w system DRS (Drag Reduction System), wzorem Porsche 911 GT3 RS.
Zresztą ten model był punktem odniesienia dla Brytyjczyków. Według ich estymacji, P39 pokona Nurburgring w 6 minut i 45 sekund, o 4 sekundy szybciej od GT3 RS. Miejmy nadzieję, że zobaczymy ten samochód w akcji.
Moc niezmiennie trafia tutaj na wszystkie cztery koła, a silnik oferuje solidne 912 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. To robi wrażenie - tym bardziej, że sprint do setki zajmuje teraz około 2,2 sekundy.
Na drogi wyjedzie 10 sztuk tego auta. Cena robi wrażenie
To dokładnie 645 000 funtów - za samą przebudowę. Do tej kwoty musicie dorzucić Porsche 911 Turbo S, dawcę. Aktualnie RML buduje już 10 sztuk, a w grę wchodzi stworzenie kolejnych egzemplarzy.