Touring Superleggera Arese RH95 - takie prezenty to ja rozumiem
Touring Superleggera postanowiła zrobić sobie prezent na 95-e urodziny. Włoska firma karoseryjna pokazała Arese RH95, wspaniały projekt na bazie Ferrari.
Carrozzeria Touring Superleggera to chyba jedna z moich ulubionych firm karoseryjnych. Ich projekty zawsze mają w sobie mnóstwo wdzięku i stylu. W zeszłym roku poznaliśmy model Aero 3. Teraz w ramach świętowania urodzin, powstał Arese RH95. Nazwa oczywiście nawiązuje do Arese, czyli miejscowości, gdzie Touring ma swoją siedzibę.
Touring Superleggera Arese RH95 bazuje na (chyba) Ferrari 488 GTB
Samochód, zaprojektowany przez Louisa de Fabribecker, dzięki bazie z centralnie zamontowanym silnikiem, ma zupełnie inne proporcje. To pierwszy projekt włoskiej firmy, który korzysta z takiej architektury podwozia i jednostki napędowej. Dużo uwagi poświęcono stylizacji tyłu oraz drzwi, wykonanych w całości z włókna węglowego. Te podnoszą się do góry, a ich sposób otwierania i kształt zapożyczono ze sportowych modeli z lat 60-tych. Można dopatrzeć się też nawiązań do Alfa Romeo 33 Stradale. Otwór drzwiowy jest bardzo mocno wycięty w dachu, a skrzydła są zamocowane tylko do niego. Z tyłu rzuca się w oczy centralnie poprowadzony wlot powietrza, płynnie przechodzący w płetwę idącą przez środek tylnej części nadwozia.
A co z tym Ferrari? Przedstawiciel firmy w ogóle nie wspomina o tym, że Arese RH95 oparte jest na jakimkolwiek Ferrari. Mowa jest o "dobrze znanym "dawcy" z centralnie umieszczonym silnikiem, z aktywną aerodynamiką, która pozwoli "udźwignąć" nowe nadwozie oraz specyfikację". Do tego specyfikacja wyraźnie wskazuje na powiązania z Maranello. 3,9-litrowe V8 z doładowaniem, dysponujące 670 KM i 760 Nm, które przenoszone są na tylna oś przez siedmiobiegową "dwusprzęgłówkę". Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3 sekundy, a prędkość maksymalna to 330 km/h. Jeśli to Was nie przekonuje, to spójrzcie na kabinę, które są tylko przebudowanym elementem z 488 GTB.
Ile kosztuje taki samochód? Touring Superleggera Arese RH95 nie ma metki z ceną. Firma nawet nie wspomina, ile egzemplarzy powstanie. Jedyne, co wiemy, to czas pracy. Każdy egzemplarz potrzebuje około pół roku, aby stać się gotowym produktem. I to pod warunkiem, że dostarczymy samochód-dawcę. W innym przypadku Carrozzeria Touring sama wyszuka odpowiedni egzemplarz do przebudowy.