Toyota Corolla AE86 otrzymuje (chwilowe) wsparcie Gazoo Racing. Będą fabrycznie nowe części
Uwaga, "łamiąca wiadomość" dla wszystkich restaurujących Corolle AE86 Levin oraz Trueno. Toyota Gazoo Racing wprowadzi do oferty części do tych modeli.
GR Heritage Parts Project to projekt, który szanuję całym sercem (jako posiadacz dwóch aut o średniej wieku 28,5 roku. Toyota oferuje bowiem fabrycznie nowe, produkowane "tu i teraz" części do zabytkowych modeli. To znaczy, nie tylko Toyota, ale w tym przypadku mówimy o Gazoo Racing. Wprowadzają oni kolejny model do oferty. A nawet dwa. Jedne z najbardziej kultowych Toyot, czyli Corolle AE86, w wersjach Levin i Sprinter Trueno.
AE86 dostanie nowe graty. Ale tylko trzy
A już się cieszyliśmy, że będzie można odbudować sobie w całości na nowych, oryginalnych częściach. Niestety GR Heritage Parts będzie oferować tylko trzy części do Levina i Trueno. Od 1 listopada do 1 grudnia będzie można zaopatrzyć się w tylne zaciski hamulcowe oraz zwrotnice. Od pierwszego grudnia dołączą tylne półosie. Graty będą dostępne w salonach Toyoty zarówno w Japonii, jak i innych krajach. Biorąc pod uwagę limitowaną ofertę, zaopatrywałbym się na zapas.
O ten zacisk będziecie się bili jak o karpia w Lidlu
Toyota pracuje nad tym projektem wraz z lokalnymi dostawcami, więc części będą dostępne tylko... dopóki się nie skończą. To już podoba mi się znacznie mniej. Takie limitowane serie części w tym roku otrzymało kilka modeli Toyoty. Dostępne były dla dwóch generacji Supry (A70 i A80), Land Cruisera serii 40 oraz przepięknej Toyoty 2000 GT.
Dzięki tej ofercie może więcej AE86 wyjedzie na drogi. Ten samochód, z tego co mi wiadomo, jest coraz trudniejszy w renowacji. A trudno odmówić mu wpływu na kulturę motoryzacji. Oferowane w latach 1983 - 1987 Toyoty Corolle Levin i Sprinter Trueno różniły się nadwoziem, jednak skrywały tę samą konstrukcję oraz silnik.
Levin, brzydszy brat Sprinter Trueno
Było to raczej mało interesujące 1.5, albo słynne 4A-GE, czyli silnik 1.6 DOHC o mocy około 120 KM (w zależności od wersji). Oczywiście oba modele rozsławiło anime Initial D, których bohaterowie używali obu wersji. Ale głównie znana jest Sprinter Trueno, w malowaniu Panda (biała góra, czarny dół i felgi). Od tych samochodów wzięły też nazwę współczesne sportowe Toyoty, najpierw GT86, a obecnie GR86.