Toyota Highlander oficjalnie debiutuje w Europie. Co zaoferuje klientom?

Zgodnie z zapowiedziami japońskiego producenta w Europie debiutuje Toyota Highlander. Co zaoferuje ten duży SUV tej marki?

Debiut tego modelu był kwestią czasu. Kiedy Toyota postanowiła zreorganizować europejską gamę modelową, zdecydowano się na wprowadzenie dwóch modeli z rynku amerykańskiego. Pierwszym była znana już Camry, zaś teraz dołącza do niej Toyota Highlander.

Toyota Highlander debiutuje w Europie. Co zaoferuje klientom?

Przede wszystkim Toyota Highlander będzie pełnić rolę flagowego SUV-a w Europie. Model ten pozycjonowany jest powyżej RAV4, nie tylko ze względu na wymiary, ale także na wyposażenie. Highlander bazuje na platformie GA-K i architekturze TNGA. Jego długość to blisko 5 metrów - dokładnie 4950 mm. Duży rozstaw osi pozwolił na wygospodarowanie ogromnej kabiny, która pomieści nawet 7 osób.

Kiedy jednak na pokład zabierzemy tylko 5 osób, to będziemy mogli cieszyć się kufrem o pojemności wynoszącej 658 litrów. Składając także drugi rząd siedzeń uzyskamy aż 1909 litrów przestrzeni na większe przedmioty.

To także atrakcyjne auto

Toyota Highlander, w przeciwieństwie do RAV4, jest mniej kanciasta i ma więcej pociągłych linii. Wszystko to ciekawie wkomponowano w duże i masywne nadwozie, dzięki czemu nie jest ono przytłaczające. Garść stylistycznych wyróżników sprawia też, że samochód ten idealnie komponuje się z rodziną SUV-ów tej marki.

Miło zaskakuje również wnętrze. Będzie to najlepiej wyposażony samochód tej marki. Z tego powodu chociażby znajdziemy tutaj 12,3-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Warto dodać, że multimedia obsługują już Apple CarPlay i Android Auto - nareszcie!

Poza tym na pokładzie nie zabraknie wszelkich dodatków zwiększających komfort podróżowania. Wentylowane i podgrzewane fotele, elektryczne sterowanie siedzeń, masa gniazd USB oraz dodatkowe nawiewy? Tych elementów tutaj zdecydowanie nie zabraknie.

2020 Toyota Highlander w Europie tylko jako hybryda

Sercem Highlandera będzie znana już z innych aut koncernu hybryda o objętości skokowej wynoszącej 2,5 litra. Moc całkowita systemu to 244 KM. Standardem w tym samochodzie jest też napęd i-AWD, gdzie tylna oś napędzana jest dzięki jednostce elektrycznej. Toyota podkreśla, że niskie zapotrzebowanie na paliwo ma być jednym z atutów tego samochodu.

"Amerykański SUV" ma oferować najwyższy komfort podróżowania. Japończycy wzięli sobie do serca narzekania na wygłuszenie. Z tego powodu dodano tutaj dodatkowe maty, które mają lepiej izolować niechciane dźwięki. Na pokładzie nie zabraknie również kompletu systemów bezpieczeństwa, począwszy od układu Toyota Safety Sense, aż po komplet kamer ułatwiających manewrowanie tym autem.

Toyota Highlander - ile kosztuje, kiedy w salonach?

Samochód ten trafi do sprzedaży dopiero na początku 2021 roku - wtedy też poznamy kompletną specyfikację pojazdów na polski rynek. Na cennik też trzeba będzie poczekać. Można jednak zakładać, że ceny wystartują z poziomu przekraczającego 200 000 zł - tak przynajmniej wynikałoby z zestawienia cen z RAV4.