Toyota Hilux wchodzi w świat hybryd. Póki co na miękko

Dożyliśmy czasów, w których hybryda zawitała do tego modelu. Toyota Hilux nie jest jednak tak mocno zelektryfikowana, jak inne modele marki. Tutaj postawiono na proste, ale przydatne rozwiązanie.

Czy spodziewaliście się elektryfikacji tego modelu? Japończycy długo czekali na właściwy moment - i właśnie nastał. Toyota Hilux stała się hybrydą, aczkolwiek wyłącznie "miękką". Przy okazji dostała też szereg poprawek, które zwiększają komfort użytkowania tego auta.

Toyota Hilux Hybrid wspiera się prądem. Jest oszczędniejsza, ma diesla pod maską

Sercem tego modelu jest niezmiennie 4-cylindrowa jednostka 2.8, która generuje 204 KM i 500 Nm. Moc standardowo trafia na tylne koła, a na wszystkie cztery zostanie przekazana po wybraniu odpowiedniego trybu. Oczywiście wciąż mamy tutaj reduktor i blokadę tylnego dyferencjału, co docenią osoby regularnie jeżdżące poza asfaltem.

Układ miękkiej hybrydy działa w klasyczny sposób i integruje rozrusznik oraz alternator. Ten "generator" zapewnia 16 KM i 65 Nm. Prąd przechowywany jest w małym akumulatorze (waży 7,6 kilograma), ukrytym pod tylną kanapą.

W efekcie dynamika jest tutaj na pierwotnym poziomie, ale reakcja na gaz będzie nieco lepsza. Do tego system hybrydowy nie wpływa na ładowność i uciąg, a przy okazji obniża zużycie paliwa o około 5 procent. Warto też dodać, że Toyota dopasowała ten silnik do paliwa HVO100, czyli syntetycznego diesla.

Toyota Hilux Hybrid 2024

A skoro mowa o możliwościach tego modelu, to te nie zawodzą. Na pakę można wrzucić 1000 kilogramów, a na hak 3,5 tony.

Nowością w Hiluxie jest system Multi-terrain Select

Po raz pierwszy znajdziemy tutaj pokrętło, którym wybieramy tryby jazdy. Te dopasowano do różnych rodzajów terenu: Dirt, Sand, Mud, Deep Snow i Rock. Komputer automatycznie dopasowuje pracę napędu, dobierając odpowiednie ustawienia.

Hilux Hybrid zachowa też głębokość brodzenia na poziomie 700 milimetrów. Wszystko to za sprawą odpowiedniego zabezpieczenia instalacji elektrycznej odpowiadającej za układ MHEV.

Nowa Toyota Hilux trafi do salonów już niebawem

Dokładniej mowa tutaj o połowie przyszłego roku. Niebawem powinniśmy więc poznać wyposażenie i cennik tego modelu. Tutaj trzeba podkreślić, że miękka hybryda pojawi się jedynie w wydaniu z podwójną kabiną. Na pokładzie pojawi się też najnowsza wersja systemu Toyota Safety Sense, zwiększającego bezpieczeństwo aktywne i bierne.