Volkswagen ma duże problemy z oprogramowaniem w modelu ID.3

Producent z Wolfsburga nie ma teraz najlepszego nastroju. Jak donoszą niemieckie media, Volkswagen ID.3 zmaga się z ogromnymi problemami z oprogramowaniem.

Temat nagłośnił niemiecki Manager Magazin powołując się na źródła zbliżone do producenta. Ostatnimi czasy producent z Wolfsburga nie ma lekko w temacie oprogramowania. Jak zauważyli dziennikarze z całego świata software w nowym Golfie sprawia pewne problemy. Jak się jednak okazuje Volkswagen ID.3 jest jeszcze bardziej kłopotliwy dla tej marki.

Volkswagen ID.3 oprogramowanie

Auta wyjeżdżają z fabryki z niekompletną architekturą oprogramowania

Produkcja Volkswagena ID.3 rozpoczęła się już kilka tygodni temu w Zwickau. Pierwsze auta jak i oficjalna sprzedaż wystartuje jednak nie wcześniej niż w połowie 2020 roku. Problemy z oprogramowaniem są z pewnością kluczowym elementem do wyjaśnienia tego przesunięcia czasowego. Samochody wyjeżdżające z fabryki mają mocno okrojony software, dlatego też trafiają na specjalnie przygotowane place postojowe. Tam wczesną wiosną pierwsza seria 10 000 aut ma mieć ręcznie dogrywane właściwe oprogramowanie za pomocą mobilnych stacji serwisowych.

Tak, dobrze to sobie wyobrażacie. Ktoś będzie musiał zrobić spacer przy tylu autach, otworzyć je, podpiąć się i wprowadzić właściwe zmiany. Dopiero po wgraniu bazowego oprogramowania Volkswagen będzie miał możliwość bezprzewodowego zaktualizowania wszystkich ID.3

Volkswagen ID.3

Proces ręcznego wgrywania będzie przeprowadzony dwukrotnie. Pierwsza tura 10 000 samochodów zostanie obsłużona wczesną wiosną, zaś pozostałe 10 000 trafi w ręce techników w maju. Dopiero wtedy, po zakończeniu wszelkich aktualizacji, Volkswagen ID.3 trafi w ręce klientów.

Volkswagen szuka partnera w kwestii oprogramowania

Nowe oprogramowanie to duże wyzwanie dla marki. Widać, że cele są ambitne, ale wykonanie wciąż wymaga ogromnego dopracowania. W tym miejscu trzeba jednak przyznać, że Tesla od początku rozwiązała to znacznie lepiej, nie zaczynając od efektownego opóźnienia.

Marka z Wolfsburga szuka partnera, który wspomoże ją w temacie sotfware'u. Według niemieckich źródeł aktualnie trwają rozmowy z Continentalem. Firma ta, poza produkcją opon, specjalizuje się właśnie w tworzeniu dedykowanych technologii i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Być może taka strategiczna współpraca będzie tutaj kluczem do sukcesu, dzięki któremu Volkswagen ID.3 i inne modele szybciej trafią na rynek. W kolejce czeka bowiem cała rodzina ID.