Volkswagen ID.5, czyli spłaszczone ID.4. Debiutuje od razu również jako GTX

No i mamy kolejnego z elektrycznych VW. Volkswagen ID.5 to wersja "coupe" modelu ID.4 i debiutuje od razu również w najmocniejszej odmianie GTX.

Ekspansja modeli linii ID to jeden z najważniejszych celi Volkswagena. Volkswagen ID.5 to na naszym rynku trzeci model z elektrycznej gamy (będzie jeszcze na pewno ID.6). Crossover-coupe trafi na rynek od razu w pełnej gamie silnikowej.

Volkswagen ID.5 - nic nowego, ale wyszło dobrze

Im wyższy model, tym lepiej wygląda? Jeśli o mnie chodzi, to tak to wygląda w Volkswagenie. ID.5 ma design, który pasuje do bryły podniesionego crossovera z tyłem w stylu coupe. Niewiele tu różnic w stosunku do ID.4, jeśli chodzi o detale. Przód jest niemal identyczny (nieco inny układ "wlotów" w zderzaku), tylko ma opadającą linię dachu i tył z identycznymi lampami. Wyróżnia się za to zintegrowany spoiler, który robi dobre wrażenie. Jak na bułkowatego "elektryka" - podoba mi się.

Volkswagen ID.5

Tak samo zmian nie znajdziemy we wnętrzu. To dokładnie ten sam kokpit, z tymi samymi multimediami i opcjami. Nawet warianty kolorystyczne, patrząc na zdjęcia prasowe, nie będą się różnić.

Inna będzie ilość miejsca na tylnej kanapie, zwłaszcza nad głową. Bagażnik ma pozostać niezmieniony, na poziomie 549 litrów przy pięciu miejscach i 1 571 litrów przy złożonej kanapie.

Bez zmian także pod maską. Tzn. frunku nie będzie. A jeśli chodzi o umieszczone przy tylnej osi silniki, to Volkswagen ID.5 otrzyma wersje Pro i Pro Performance. Ta pierwsza to 174-konna jednostka o momencie obrotowym 310 Nm. Tyle samo ma mocniejszy wariant, ale tutaj kierowca może skorzystać z 204 KM. ID.5 dostępny będzie (pewnie na początku) wyłącznie z największą baterią, o pojemności 77 kWh. Powinna ona dać zasięg na poziomie do 520 km.

Volkswagen ID.5 GTX

Od razu pojawia się też wariant GTX, który będzie miał mniejszy zasięg (do 480 km) przez większe opory powietrza. I napęd AWD. "Sportowy" crossover ma bowiem dwa silniki, po jednej przy każdej osi. W sumie kierowca może skorzystać z 299 KM i momentów obrotowych 162 Nm (z przodu) i 310 Nm (przy tylnej osi). ID.5 GTX przyspiesza do 100 km/h w 6,3 sekundy i rozpędza się do 180 km/h (to o 20 więcej niż standardowe modele).

Sprzedaż rozpocznie się na początku 2022 roku. Bliżej tej daty powinniśmy poznać ceny nowego modelu.