Volkswagen ID.3 - Polska premiera odbyła się na targach EkoFlota
Volkswagen ID.3 wjechał do Polski. Oficjalny debiut tego samochodu odbył się podczas targów EkoFlota, które odbywają się w poznańskim MTP.
Równy miesiąc po światowym debiucie Volkswagen ID.3 pojawił się w Polsce na targach EkoFlota, organizowanych przez pismo Menadżer Floty. Impreza ta dedykowana jest flotowcom, którzy poszukują nowych rozwiązań ze świata motoryzacji. Temat ekologii nie oznacza tutaj jednak wyłącznie promowania aut elektrycznych. Stawia się też na inne formy - ekologiczne paliwa, systemy zarządzające stylem jazdy kierowców oraz wiele innych rozwiązań wspierających duże floty.
Volkswagen ID.3 - jaki jest?
Nowy Volkswagen ID.3 na targi EkoFlota przybył prosto z imprezy Impact mobility rEVolution, która odbyła się w Katowicach. Samochód ten według marki jest nowym rozdziałem w historii produktów z Wolfsburga. Jego celem jest powtórzenie sukcesów Garbusa i Golfa, czyli stworzenie synonimu dla kompaktowego auta elektrycznego. Volkswagen ID.3 powstał na całkowicie nowej konstrukcji - korzysta on z platformy MEB, która stworzona została na potrzeby samochodów elektrycznych. Samochód ten oferowany będzie w dwóch wariantach mocy - 150 i 204 KM oraz z trzeba pojemnościami baterii - 45, 58 i 77 kWh. Napęd przenoszony jest tutaj na tylną oś, co ma zapewnić najlepszą trakcję oraz zniweluje tzw. torque steering.
Przede wszystkim na żywo uwagę zwracają proporcję tego samochodu - schemat "cab forward" z przesuniętą w stronę przedniej osi kabiną jest wyraźnie widoczny. Zapewnia to znacznie przestronniejsze wnętrze, zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik mieści 380 litrów, co jest niezły, ale nie rzucającym na kolana wynikiem.
Materiały wykończeniowe w Volkswagenie ID.3 prezentują się porównywalnie do Volkswagena Golfa. Nie brakuje tutaj miękkich tworzyw, ale i twardych plastików. Sam kokpit jest bardzo minimalistyczny i stawia na przyciski dotykowe i ekrany. Na tunelu środkowym wygospodarowano miejsce na duży schowek na najróżniejsze przedmioty - wybierak kierunku jazdy znajduje się za kierownicą i przypomina rozwiązanie z BMW i3.
Volkswagen ID.3 może być skonfigurowany z dość jasnym wnętrzem. Na targach EkoFlota pokazano model z jasną kierownicą i czerwoną górną partią deski rozdzielczej. Zdecydowanie ożywia to kokpit i sprawia, że będzie się on podobał młodszej klienteli. Atrakcyjnie prezentują się też "pełne" felgi, poprawiające aerodynamikę.