Volkswagen Polo wyprowadza się do RPA. W Europie koncern potrzebuje miejsca

Być może Wy nie pamiętacie, ale jest taki samochód jak Volkswagen Polo. I jeszcze chwile pobędzie na rynku, ale przypłynie już z RPA, a nie z Hiszpanii.

  • Volkswagen Polo nie będzie już produkowany w Europie
  • Samochód teraz będzie wyjeżdżał z fabryk w RPA
  • Koncern potrzebuje miejsca na budowę małych samochodów elektrycznych

 

W Polsce Volksawgen Polo najnowszej generacji nie jest częstym widokiem. Ale na przykład w rodzimych Niemczech, jak najbardziej. Mimo sporego stażu rynkowego koncern VW nie planuje jeszcze zakończenia produkcji swojego miejskiego auta. Natomiast zamierza po 40 latach "wyprowadzić" model z Europy.

Volkswagen Polo trafi do RPA

Do tej pory na europejski rynek Polo wyjeżdżało z zakładów w Pampelunie, w Hiszpanii. Teraz jednak za całość produkcji odpowiadać będzie fabryka Kariega w RPA. Stamtąd auta trafiać będą na wszystkie rynki, na których będą one dostępne.

Wszystko to przez zmianę modelu. Volkswagen Polo musi ustąpić miejsca nowym samochodom, które będą trafiać do dealerów z hiszpańskich zakładów. Oczywiście, mówimy tu o małych samochodach elektrycznych.

Volkswagen Polo

Są one w tym momencie jednym z najważniejszych celów Volkswagena, który nieco "przysiadł" z elektryfikacją. Samochody nie sprzedają się tak dobrze jak miały, są też drogie. Sytuacje mają zmienić auta "do 25 tysięcy Euro". Będą to niewielkie crossovery, czy też SUV-y, zarówno sprzedawane pod marką Volkswagena, jak i Skody.

W tym drugim przypadku mówimy o modelu Epiq. Elektryczny Volkswagen Polo został za to póki co nazwany ID.2All.

Oba modele powinny wyjechać na rynek w 2026 roku, z premierą w przyszłym.

Korzystać będą ze skróconej elektrycznej platformy MEB, nazwanej MEB Entry. Samochody będą miały przedni napęd, zamiast standardowo tylnego. Spodziewajmy się też uproszczonej wersji wyposażenia i wykończenia. Koncern planuje sprzedawać te samochody w cenach zbliżonych do samochodów spalinowych, więc gdzieś będzie musiał "przyciąć koszty".

Na pewno też przeniesienie produkcji Polo do Afryki, gdzie są niższe koszty pracy, spowoduje obcięcie kosztów. Nawet jeśli transport wyjdzie znacznie drożej. Niemiecki koncern obecnie szuka pieniędzy gdzie się da. Zwłaszcza, że dodatkowo mogą czekać go problemy z unijnymi cłami - niektóre modele były zaplanowane do produkcji w Chinach.

Polo GTI - można je spotkać chyba tylko w Niemczech

Ciekawe też, jak długo zamierzają produkować jeszcze Polo. Auto ma w tym momencie 7 lat i już powinniśmy dowiadywać się pierwszych informacji o nowej generacji. Jednak koncern prawdopodobnie chce przeciągnąć produkcję tak długo, jak będzie się dało, aby "zobaczyć" czy warto opracowywać następcę, czy wygasić kultową nazwę, na rzecz nowych "elektryków".

źródło: Automotive News Europe