Nowy Volkswagen Tiguan. Wszystko, co o nim wiemy przed premierą

Trzecia generacja tego auta jest już gotowa do rynkowego debiutu. Volkswagen Tiguan powróci większy, nowocześniejszy i zelektryfikowany jak nigdy. Do tego zmieni się też wizualnie.

Kilka dni temu do sieci wyciekły pierwsze zdjęcia tego samochodu bez maskowania. Nasi koledzy z motor.es wzięli się więc do pracy i stworzyli grafiki oczyszczone ze zbędnych oznaczeń, które wiernie prezentują wygląd tego samochodu. Przed Wami nowy Volkswagen Tiguan - już w zasadzie bez tajemnic.

Nowy Volkswagen Tiguan 2024. Co warto o nim wiedzieć?

Zacznijmy od podstaw, czyli od platformy. Płyta MQB EVO to unowocześniona wersja konstrukcji znanej z obecnej generacji. Zyskała szereg drobnych poprawek i jedną dużą modyfikację, umożliwiającą zastosowanie dużego akumulatora. To oczywiście plus dla wersji plug-in hybrid.

Nowy Volkswagen Tiguan ma 4551 mm długości. Oznacza to, że jest dłuższy o 32 mm od obecnego wcielenia. Wysokość zwiększono o 5 mm, do 1640 mm. Co ciekawe szerokość i rozstaw osi pozostały bez zmian i wynoszą odpowiednio 1939 mm i 2681 mm.

Volkswagen Tiguan wnętrze

Można więc powiedzieć, że Niemcy zachowali proporcje tego auta na niezmienionym poziomie. Skutecznie ukrywa to jednak nadwozie, które ma zupełnie inną stylistykę. Proste kanciaste linie ustąpiły tutaj miejsca lekkim zaokrągleniom, które nawiązują do Volkswagenów z rodziny ID.

Pas przedni ma też charakterystyczny grill, który będzie wyróżnikiem spalinowych modeli marki. Tył zaś nawiązuje także do mniejszego T-Crossa i Taigo.

Wnętrze jest proste i dość smutne wizualnie

W porównaniu z kokpitem nowego Kodiaqa, który zaprezentowano wczoraj, wnętrze Tiguana nie budzi zbyt wielu emocji. Znajdziemy tutaj 13-calowy ekran multimediów, cyfrowe wskaźniki i nowe pokrętło do sterowania wieloma funkcjami samochodu.

Nie znajdziecie za to lewarka manualnej i automatycznej skrzyni biegów. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - "manual" znika z oferty, a automat ma teraz wybierak za kierownicą. Dzięki temu uwolniono cenne centymetry na dodatkowe schowki.

Nowy Volkswagen Tiguan 2024. Benzyna, diesel, hybryda plug-in

Pod maską znajdziemy trzy różne rodzaje silników. Tym samym każdy znajdzie coś dla siebie. Ofertę otworzą klasycznie jednostki TSI i TDI, oferujące od 150 do 200 KM.

Kluczową rolę gra tu jednak hybryda plug-in. Ta została wzmocniona nie tylko pod kątem liczby koni mechanicznych. Nowy duży akumulator o pojemności 25,4 kWh pozwala na uzyskanie ponad 100 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.

Po raz pierwszy dostaniemy też tutaj możliwość szybkiego ładowania. To duży plus. Poza tym 204-272 KM pod maską powinny zapewnić dobre osiągi.

Kiedy odbędzie się oficjalna premiera nowego Tiguana?

Najprawdopodobniej bliżej listopada. Już jutro za to poznamy nowego Passata, po raz pierwszy w pełni produkowanego poza Niemcami.