Tak wygląda Volvo EM90. To będzie luksusowy elektryczny van

Do oficjalnej premiery został blisko miesiąc, ale nie będziemy trzymać Was w napięciu. Tak wygląda Volvo EM90 2024 - elektryczny luksusowy van MPV tej szwedzkiej marki. Czego się po nim spodziewać?

Kto by się spodziewał, że ten segment w tak krótkim czasie zyska wiele nowych modeli. Lexus LM przetarł szlak, a kolejne marki zaczynają nim podążać. Chiński Maxus MIFA 9 gra w tej samej lidze, a lada chwila dołączy do nich Volvo EM90 2024. Szwedzi też szykują swojego vana, a oficjalna premiera obędzie się w listopadzie. Już teraz możecie jednak zobaczyć to auto.

W Chinach pojawiły się pierwsze zdjęcia modelu EM90. Te jak zwykle wykonano na potrzeby lokalnego ministerstwa. Zobaczcie co oferuje to auto i czego możemy od niego oczekiwać.

Volvo EM90 2024 to MPV w luksusowym wydaniu. Szykujcie się na fotele w układzie 2+2+2

Debiut tego samochodu nie jest przypadkowy. Szwedzka marka wykorzystuje tutaj konstrukcję innego auta z grupy Geely, czyli Zeekra 009. Tak naprawdę Volvo musiało tutaj zaaplikować jedynie swój pas przedni, tylny i deskę rozdzielczą.

Volvo EM90 MPV 2024

Te elementy wpasowano w zgrabny sposób. Co prawda kokpitu jeszcze nie poznaliśmy, ale stylistyka przodu prezentuje się bardzo dobrze. Pomimo ciężkiej linii udało się tutaj zachować kilka wyróżników typowych dla Volvo, choć te grają tutaj drugorzędną rolę.

Bliźniaczy Zeekr 009 mierzy 5209 mm długości, 2024 mm szerokości i 1856 mm wysokości. Rozstaw osi przekracza tam 3,2 metra, co jest gwarancją przestronnego wnętrza. Można śmiało założyć, że te dane w przypadku Volvo EM90 MPV będą mniej lub bardziej zbliżone. Różnice powinny ograniczyć się do kilku milimetrów generowanych przez inny kształt zderzaków.

Ten samochód korzysta z platformy SEA, znanej z Volvo EX90

To uniwersalna architektura grupy Geely, która może być podstawą dla wielu aut - od tych najmniejszych, aż po tak wielkie vany. W przypadku Zeekra zdecydowano się tutaj na dwa akumulatory. Mniejszy oferuje 116 kWh pojemności, zaś większy aż 140 kWh. Silniki elektryczne generują 544 KM. To dokładnie tyle samo, co w topowym suvie EX90.

Van Volvo wyjedzie z tego samego zakładu produkcyjnego, co Zeekr. Przyjedzie więc do nas z Chin i zapewne podzieli ze swoim bratem cały układ napędowy. Chińczycy obiecują, że w topowej wersji zasięg przekroczy 700 kilometrów na ładowaniu, ale my tutaj bardziej realistycznie patrzymy na wartości przekraczające lekko 500 kilometrów.