Wreszcie zrobili coś, co nie jest czołgiem. To jeden z najlepszych pomysłów na Porsche 911

To potencjalnie jedno z najlepiej zmodyfikowanych Porsche 911. Jakimś cudem ten projekt powstał w firmie, która do tej pory robiła głównie "czołgi".

Markę Rezvani kojarzycie zapewne głównie z tymi wielkimi samochodami, które mają opancerzenie. Pojawiły się w kilku filmach, zrobiły karierę w Hollywood, ale zwykle bywały obiektem drwin, a nie pożądania. Tymczasem dokładnie ta sama firma stworzyła właśnie fantastyczny projekt na bazie Porsche 911 992. Jest tutaj na czym zawiesić oko!

Rezvani RR1 to Porsche 911 w stylu retro. Inspiracją był kultowy wyścigowy model

Wygląd robi doskonałe wrażenie. Przede wszystkim Rezvani odeszło od pierwotnej koncepcji, która zakładała zastosowanie świateł przednich w stylu tych z Taycana. Postawiono tutaj za to na powrót do klasyki. Nowy pas przedni ma lampy pod większym kątem, które bezpośrednio nawiązują do modeli takich jak G-Modell, czy 964.

Poza tym najważniejsze są tutaj zmiany w nadwoziu. Poszerzono je, a z tyłu obudowano charakterystycznym aerodynamicznym panelem, zintegrowanym z wielkim spoilerem. Całość uzupełniają aerodynamiczne felgi i malowanie nawiązujące do kolorystyki Martini. Można śmiało powiedzieć, że jest to jeden z lepiej narysowanych projektów na bazie tego samochodu.

Porsche 911 Rezvani RR1

Kalifornijska firma przygotowała od razu dwie wersje tego samochodu. Tańsza, RR1 600. bazuje na standardowym modelu 992. Zastosowano tutaj panele nadwozia z włókna węglowego, które utrzymano w stylizacji nawiązującej do klasycznego Porsche 935. Pod maską pracuje 3,0-litrowy, sześciocylindrowy bokser z podwójnym doładowaniem, wzmocniony nowymi turbosprężarkami. Silnik generuje teraz 600 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 96 km/h w 3 sekundy.

Mocniejsza odmiana RR1 750 powstała na bazie Porsche 911 Turbo S. Otrzymała 3,8-litrową, podwójnie doładowaną jednostkę o mocy 750 KM, współpracującą z siedmiobiegową skrzynią PDK i napędem na cztery koła. Dzięki temu auto osiąga 96 km/h w zaledwie 2 sekundy. Opcjonalne zawieszenie Ohlins TTX-Pro pozwala dodatkowo przygotować samochód do jazdy torowej.

To jest samochód dla koneserów

Rezvani zbuduje tylko 50 egzemplarzy RR1. Proces produkcji jednego auta zajmuje około czterech miesięcy. Cena startowa wynosi 195 000 dolarów (ok. 770 000 zł), przy czym nabywca musi dostarczyć własne Porsche 911 generacji 992, które będzie bazą dla modyfikacji.

Lista dodatków jest długa i równie imponująca, co ceny tego samochodu. Koła z mocowaniem centralnym kosztują 12 500 dolarów, a karbonowe osłony felg dodatkowe 4 500 dolarów. Zawieszenie torowe to wydatek 8 500 dolarów, podobnie jak zestaw hamulców Brembo. Intercooler oraz dodatkowa chłodnica kosztują po 3 500 dolarów.