Xiaomi wjeżdża z samochodami do Europy. Chińczycy przedstawili swoje plany

Xiaomi szykuje się do podboju Europy. Plan jest starannie przygotowany i o dziwo zaskakuje... rozsądkiem.

Xiaomi od kwietnia 2024 roku konsekwentnie buduje swoją pozycję w branży motoryzacyjnej. Pierwszy model marki, SU7, od razu spotkał się z ogromnym zainteresowaniem w Chinach. Już w pierwszym miesiącu sprzedaży dostarczono ponad 7 tysięcy samochodów. W listopadzie 2024 liczba egzemplarzy, które trafiły do klientów, przekroczyła 100 tysięcy.

Według oficjalnych danych do końca roku złożono ponad 248 tysięcy zamówień na SU7. W styczniu 2025 SU7 wyprzedził pod względem rejestracji Model 3 Tesli, notując ponad 162 tysiące sprzedanych sztuk. Do kwietnia 2025 łączna liczba dostarczonych SU7 osiągnęła niemal 244 tysiące egzemplarzy. W maju licznik przekroczył 258 tysięcy pojazdów. W pierwszym półroczu 2025 roku klienci odebrali łącznie 155 692 SU7. Z kolei w drugim kwartale 2025 Xiaomi dostarczyło rekordowe 81 302 samochody elektryczne, z czego dużą część stanowił SU7.

Xiaomi powtarza ten sukces przy pomocy modelu YU7

W czerwcu 2025 Xiaomi rozpoczęło przyjmowanie zamówień na pierwszy SUV marki, model YU7. Już w ciągu 18 godzin liczba rezerwacji osiągnęła 240 tysięcy.

Według dostępnych danych, w pierwszych trzech minutach przedsprzedaży klienci zarezerwowali ponad 200 tysięcy sztuk tego modelu. YU7 oferuje zasięg do 835 km na jednym ładowaniu i przyspieszenie do 100 km/h w około 3,2 sekundy. Wyposażenie obejmuje platformę graficzną i operacyjną Nvidia, aktywne zawieszenie pneumatyczne oraz instalację 800V, umożliwiającą szybkie ładowanie.

Xiaomi Europa

Model SU7 wyprzedził pod względem sprzedaży Model 3 Tesli w Chinach już pod koniec 2024 roku. YU7 zyskał miano rywala Modelu Y, przyciągając uwagę specyfikacją, zasięgiem i konkurencyjną ceną. Obydwa modele przyczyniły się do zwiększenia udziału Xiaomi na rynku aut elektrycznych, a także umocnienia pozycji firmy w segmencie pojazdów zaawansowanych technologicznie.

Xiaomi ma plany ekspansji w Europie. Chińczycy podchodzą do tego jednak bardzo rozsądnie i bez pośpiechu

Xiaomi zapowiedziało, że do 2027 roku rozpocznie sprzedaż samochodów w Europie. Firma jako kluczowe atuty wskazuje korzystne warunki celne oraz dynamicznie rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi na Starym Kontynencie.

W ofercie dla europejskich klientów znajdą się oba flagowe modele: SU7 oraz YU7. Marka zamierza wykorzystać przewagi technologiczne oraz przystępne ceny, by skutecznie konkurować z lokalnymi i globalnymi producentami.

Zaskakujące w tym jest to ostrożne podejście. Choć teoretycznie Xiaomi byłoby zapewne gotowe sprzedawać takie samochody już w przyszłym roku, to ewidentnie daje sobie czas na to, aby podejść do tematu w bardziej rozsądny sposób. To dobry pomysł, gdyż powinien pozwolić im osiągnąć większy sukces.