Xpeng to już nie tylko elektryki. Kunpeng Super Electric System oznacza 1400 km zasięgu
Xpeng Kunpeng Super Electric System. Piękna nazwa, nieprawdaż? Pod nią kryje się "elektryk", który przejedzie 1400 kilometrów.
- Xpeng wchodzi w świat aut hybrydowych
- Ich nowy system nazywa się Kunpeng Super Electric System
- Zasięg ma sięgać 1400 kilometrów
Nawet w chinach marki, które stawiały wyłącznie na elektryczne samochody, zmieniają swoje nastawienie. Nie jest to jednak kompromis - to strategia, która ma pozwolić na podbicie rynku europejskiego. Xpeng stawia na nowoczesną hybrydę o nazwie Kunpeng Super Electric System. Jego możliwości mają być imponujące.
Xpeng Kunpeng Super Electric System, czyli range extender w nowym wydaniu
Chińczycy twierdzą, że auta elektryczne są najlepszym rozwiązaniem, ale dla wielu osób zasięg to kluczowa kwestia. Jak więc połączyć "ogień i wodę"? Rozwiązanie jest proste - range extender.
Kunpeng Super Electric System to hybryda, która "uzupełnia" napęd elektryczny. Tym samym Xpengi wyposażone w ten układ mają przejeżdżać na samym prądzie nawet 430-450 kilometrów. Dopiero później do akcji wkroczy jednostka spalinowa, która głównie zasili silniki elektryczne.
Teoretycznie więc zasięg takiego samochodu sięgnie 1400 kilometrów, co jest wartością naprawdę imponującą. Do tego chińska marka liczy na to, że uda im się opracować wyciszenie kabiny, które idealnie odizoluje od dźwięku jednostki spalinowej. Celem jest maksymalne zwiększenie głośności w kabinie o jeden decybel przy włączonym range extenderze.
Coraz większa liczba chińskim firm pracuje nad nowoczesnymi hybrydami
Nie jest to przypadek. Kluczowe koncerny zauważyły ogromny potencjał, który drzemie w połączeniu ich technologii aut elektrycznych z nowoczesnymi rozwiązaniami w autach spalinowych.
Ogromny nacisk położono na to, aby pod maską znalazły się tutaj bardzo zaawansowane technicznie jednostki, które charakteryzują się niską emisją szkodliwych substancji i wysoką wydajnością. Ważna jest tutaj sprawność cieplna, sięgająca w wybranych jednostkach nawet 41-42%.
Wiele z tych rozwiązań trafia i trafi w przyszłości do Europy. BYD wprowadziło już system DM-i, a w ślad za nimi idą inni producenci. Grupa SAIC (MG), Chery (Omoda/Jaecoo) czy właśnie Xpeng.
Szczegółowe informacje dotyczące planów związanych z rozwojem oferty Xpenga na Starym Kontynencie poznamy w najbliższych miesiącach. Range extender pod maską będzie z pewnością dużym atutem dla wielu osób.