2019 Hyundai i30 N Fastback - Lepiej?
Według wielu Hyundai i30 Fastback jest "tym ładniejszym" i jednym z lepiej zaprojektowanych liftbacków. Wg wielu - i30 N jest najlepszym hothatchem. A jeśli zmiksujemy oba te samochody?
Proszę bardzo - i30 N Fastback. Eleganckie nadwozie pięciodrzwiowego liftbacka nieco "zaostrzono". Pojawiły się nowe zderzaki, czarny grill, duże felgi i czerwone wstawki, tak jak w hatchbacku. Tylna klapa zyskała zintegrowaną lotkę dołożoną do istniejącego spoilera. Ale generalnie samochód jest nieco mniej agresywnie i bardziej "uniwersalnie" wystylizowany od krótszej odmiany. Zwłaszcza, że Koreańczycy pokazali Fastbacka N w kolorze szarym, zostawiając bladoniebieski dla hatchbacka (ale nie wiemy, czy nie będzie dostępny).
Jeśli chodzi o mechanikę, podobnie jak "hatch", mamy do dyspozycji dwie wersje. Pierwsza to dwulitrowe turbo o mocy 250 KM i momencie obrotowym 353 Nm (w trybie Overboost 378 Nm). Druga odmiana to 275 KM - z takim samym momentem obrotowym. W obu wersjach moc przenoszona na przednią oś przez sześciobiegową skrzynię manualną - na razie nie ma słowa o tym, żeby do "N" trafiła dwusprzęgłówka. Do mocniejszej odmiany dostępny będzie, tak jak teraz Performance Package, ze szperą, większymi hamulcami oraz felgami (19" zamiast 18").
Hyundai i30 N Fastback jest nieco wolniejszy od Hatchbacka - słabsza odmiana potrzebuje 6,4 sekundy na sprint do 100 km/h, a wersja 275 KM - 6,1 sekundy (hatch rozpędza się w równe 6 sekund). Obie "N-ki" rozpędzają się do 250 km/h.
i30 N Fastback, choć ma być trochę łagodniejszy, zachował wszystkie cechy krótkiej wersji, w tym tryby Sport, N i N Custom, pozwalające na zaawansowaną indywidualizację ustawień samochodu - od ustawień silnika, przez Rev Matching, aż po brzmienie wydechu.
Wnętrze również przeszło kilka zmian - przede wszystkim pojawiły się nowe, lepiej trzymające na boki fotele, odpowiednio wyskalowane zegary oraz przyciski na kierownicy pozwalające na szybką zmianę ustawień.
Samochód na rynku pojawi się pewnie pod koniec roku, po prezentacji na targach w Paryżu.
Co ciekawe, w ramach premiery, kierowcy Hyundai Motorsport Thierry Neuville i Gabriele Tarquinie ścigali się i30 N Fastbackami między Rzymem, a Paryżem. No prawie, w zasadzie to panowie ścigali się w Danii, między miejscowościami Rom i Paris. Wygrał Tarquini z czasem 8 minut i 18,49 sekundy.