Abarth F595 czyli, uwaga uwaga, kolejna limitowana wersja tego auta!

Ej, tego to jeszcze nie grali. Abarth F595 to KOLEJNA limitowana wersja tego wspaniałego auta. I co tam ciekawego znajdziemy? A na przykład pionowy wydech.

Okej, trochę ściemniamy. Chodzi o ustawione pionowo końcówki wydechu, które są wyróżnikiem tego auta. O co tutaj chodzi? Abarth F595 nawiązuje do bolidów firmy Tatuus (Formuły 4), korzystających z silnika 1.4 z Abartha. Nowa wersja hothatcha ma jednostkę spełniającą najnowszą normę Euro, oferującą 165 KM i 230 Nm. Turbosprężarka Garrett zapewnia geometryczne ciśnienie doładowania w proporcjach 9:1, dzięki czemu jednostka "wstaje" od 2250 obrotów.

Abarth F595 - szyki i skuteczny

Taka moc sprawia, że Abarth rozpędza się do setki w 7,3 sekundy i spokojnie osiąga prędkość przekraczającą 200 km/h. Ten samochód w akcji usłyszycie z daleka, wszystko za sprawą wydechu RECORD MONZA SOVRAPPOSTO, serwującego rasową ścieżkę dźwiękową. Jest to niezmiennie aktywny układ wydechowy - po włączeniu trybu SPORT (oznaczanego obecnie logotypem skorpiona) otwiera się zawór, który uwalnia cudowny dźwięk, który urzeka w kilka chwil. Ciekawostką są końcówki wydechu, które chyba nieco dla urozmaicenia wyglądu tego auta ułożono pionowo. Można? Można.

Abarth F595

Abarth F595 jest też dobrze wyposażony. W standardzie dostaniemy zawieszenie KONI FSD (Frequency Selective Damping), tarcze 284 mm i 240 mm z tyłu. W nadkolach kryją się 17-calowe felgi, które obuto w opony Pirelli P ZERO Nero GT. Kilka detali jest też charakterystycznych dla tej wersji - mamy między innymi tabliczkę na tylnej klapie i kolorystyczne wstawki w nadwoziu.

Abarth, Abarth, Abarth

Włosi ewidentnie chcą "wypychać" na rynek ten model tak długo, jak to będzie możliwe. To kolejna już limitowana wersja tego samochodu, którą poznaliśmy w ostatnich tygodniach. Dopiero co zaprezentowano model 695 Esseesse, a wcześniej Yamaha Monster Racing i Scorpioneoro. Nas to jednak zupełnie nie martwi, gdyż każda kolejna limitowana wersja Abartha 595 po prostu cieszy.

Wersja F595 zdaje się zapełniać lukę po cenionej i chętnie wybieranej przez klientów odmianie Pista. Zachowano tutaj porównywalne wyposażenie i wydech RECORD MONZA, co przekłada się na potencjalnie najlepszy stosunek ceny do oferowanych możliwości.

Abarth F595

Ceny Abartha F595 nie są jeszcze znane - polski cennik powinien zostać ujawniony w najbliższych tygodniach.