Alfa Romeo Castello 2026. Włosi chcą rywalizować z BMW X5. Czy to się uda?

Włosi chcą podjąć się odważnego wyzwania. Alfa Romeo Castello ma stanąć do walki z BMW X5. Do tego będzie to w pełni elektryczne auto. Co o nim wiemy?

Alfa Romeo jest od pewnego czasu na ustach całej branży. Jean-Philippe Imparato, szef marki, wdraża w życie swój rewolucyjny plan. Dzięki niemu ta mediolańska marka ma wzmocnić swoją pozycję na rynku i przyciągnąć do salonów nowych klientów.

Jak to jednak zrobić, mając jedynie ograniczoną gamę modeli? Cóż, to niedługo ulegnie zmianie. Już teraz na rynek wjeżdża Tonale - samochód, który ma być motorem napędowym sprzedaży. Jego śladem pójdzie mały crossover z segmentu B. Włosi jednak "gotują" coś nietypowego - dużego SUV-a, pozycjonowanego powyżej modelu Stelvio. Roboczo nazywany jest on Alfa Romeo Castello i ma być rywalem BMW X5 i Mercedesa GLE.

Alfa Romeo Castello 2026. Ten samochód pokaże, że Włosi są gotowi do rywalizacji w czołówce segmentu premium

Jean-Philippe Imparato nie chce, aby Alfa Romeo była marką masową. Wręcz przeciwnie - na celowniku jest segment premium, w którym Włosi chcą się wreszcie na dobre zadomowić.

Fundamenty mają solidne, wszak Giulia i Stelvio to naprawdę dobre auta. Tonale także zapowiada się obiecująco. Podniesienie cen samochodów i tym samym zwiększenie zysków ma z kolei pomóc w rozwoju kolejnych modeli.

Alfa Romeo Castello 2026 Alfa Romeo Castello 2026

Te jednak nie będą już spalinowe. Poza nowym crossoverem z segmentu B, nadchodzące Alfy staną się elektrykami. Tyczy się to Giulii i następcy Stelvio.

Alfa Romeo Castello nie jest wyjątkiem. Premiera tego auta zaplanowana jest na 2026 roku, co oznacza, że prace nad projektem już trwają. W 2027 roku Włosi chcą pożegnać się z silnikami spalinowymi - tym samym w grę wchodzi wyłącznie napęd elektryczny.

Tutaj z pomocą przyjdą nowe konstrukcje grupy Stellantis. Platforma STLA Large, stworzona na bazie konstrukcji Giorgio, pozwoli na zastosowanie dużych baterii. Przełoży się to oczywiście na solidny zasięg, który może sięgać nawet 700 kilometrów na jednym ładowaniu.

Pewniakiem jest też bardzo szybkie ładowanie oraz szereg innych udogodnień, ułatwiających użytkowanie samochodu na prąd. Dzięki nim Alfa Romeo Castello będzie mogła godnie rywalizować z elektrycznym BMW iX i następcą X5 (ma być dostępny w wersji elektrycznej), a także z Mercedesem EQE/GLE EV.

Źródło: Motor.es