Alfa Romeo Junior ma teraz napęd na cztery koła. To Q4 z prądem
Alfa Romeo Junior debiutuje w wydaniu Q4, czyli w wariancie z napędem na cztery koła. Co oferuje ta wersja?
- Włosi doposażyli małą Alfę Romeo Junior w napęd na cztery koła
- Układ Q4 w tym modelu nie zapewnia stałego połączenia pomiędzy przednią a tylną osią
- Moc pozostaje na tym samym poziomie - to 136 KM
- Nowa wersja debiutuje podczas targów w Brukseli
Produkowana w Polsce Alfa Romeo Junior debiutuje w wydaniu Q4. Klasyczna nazwa z portfolio tej marki pojawiła się na najmniejszym crossoverze - i niezmiennie oznacza napęd na cztery koła. Tutaj jednak nie mamy do czynienia z klasycznym układem, gdzie pomiędzy przednią a tylną osią jest stałe połączenie.
Tutaj za napędzanie tylnych kół odpowiada silnik elektryczny i jest to układ znany już z Jeepa Avengera 4XE. Co oferuje ten model? Sprawdźmy.
Alfa Romeo Junior Q4, czyli lepsza trakcja, ale tyle samo mocy
Jeśli chcecie mieć napęd na cztery koła w tym samochodzie, to Wasz wybór jest mocno ograniczony. Oferta jednostek spalinowych w tym modelu ogranicza się do konstrukcji 1.2 MHEV o mocy 136 KM. Tutaj obecność dodatkowego silnika elektrycznego z tyłu nie wpływa na większą liczbę koni mechanicznych.
Jak więc działa napęd Q4? Przy tylnych kołach zainstalowano silnik o mocy 21 KM, który je napędza. Poprawia to trakcję i sprawia, że auto lepiej radzi sobie na śliskich warunkach. Nie można traktować go jednak jako pełnoprawnego 4x4 - to raczej komfortowe wsparcie dla osób, które mieszkają np. w górskich regionach.
Układ miękkiej hybrydy oczywiście odzyskuje energię przy hamowaniu, a prąd zgromadzony w niewielkiej baterii wystarcza, aby poruszyć tylnymi kołami.
Alfa Romeo Junior Q4 może jeździć w 3 trybach napędu
W pierwszym do 30 km/h mamy stale załączone wsparcie tylnych kół. Później, w zakresie od 31 do 90 km/h, napęd Q4 załącza się w momencie, w którym zaczyna brakować trakcji. Powyżej 90 km/h tylna oś nie jest już napędzana.
Ceny tego samochodu pozostają tajemnicą, ale można spodziewać się, że nie będzie to tania propozycja. Póki co Alfa Romeo Junior powoli rozkręca się na rynku, aczkolwiek nawet w kluczowym dla siebie kraju, czyli we Włoszech, nie notuje spektakularnych wyników.