Aston Martin DBS jak Concorde. Mach 2,04 nie poleci, ale wygląda bosko!
Przy współpracy z British Airways powstał Aston Martin DBS, który oddaje hołd kultowemu samolotowi pasażerskiemu - Concordowi.
Concorde to maszyna, która powinna funkcjonować w naszych czasach, lecz ekologia i oszczędności ją zabiły. Użytkowany od 1976 roku samolot osiągał prędkość przelotową na poziomie Mach 2,04 (2158 km/h). Od czasu wycofania w 2003 roku w przestrzeń powietrzną nie wzbił się żaden inny równie szybki samolot pasażerski.
Aston Martin DBS, który powstał przy współpracy z British Airways, oddaje hołd temu kultowemu samolotowi. Auto wyróżnia unikalne malowanie - biało-czerwono-czarne, z pojawiającym się w wielu miejscach motywem Union Jack, nadającym iście brytyjski charakter. Na dachu oraz elementach wnętrza znalazło się też miejsce na grafikę sylwetki Concorde'a. Limitowany Aston dostał także swój własny "lotniczy" numer rejestracyjny - G-BOAC. Ci, którzy interesują się lotnictwem zauważą tutaj pewien dowcip. Otóż BOAC to skrót, który funkcjonował do 1974 na samolotach przewoźnika British Overseas Airways Coropration, które po połączeniu z British European Airways w 1974 stworzyło British Airways.
Wnętrze limitowanego Astona Martina DBS wykończono niebieską skórą, która przeplata się z elementami z włókna węglowego. Na niektórych elementach znajdziemy także grafiki Concorde'a oraz ciekawe napisy - np. na daszku przeciwsłonecznym od środkowej strony pojawia się zapis 6000 FEET 2,04 MACH, czyli prędkość i wysokość przelotowa.
Aston Martin DBS korzysta z jednostki V12 o objętości skokowej 5,2-litra i mocy 725 KM/900 Nm. Zapewnia to sprint do setki w 3,4 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 340 km/h.
Powstanie tylko 10 egzemplarzy tego auta. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na organizację wspierającą dzieci w edukacji na lotników.