Nowe Audi A3 w zasadzie nie potrzebuje silnika spalinowego. To idealna kombinacja
204 lub 272 KM, wedle uznania. Świetna dynamika, duży zasięg i czysta oraz dla niektórych niemal darmowa jazda na co dzień. Tak idealną kombinację oferuje nowe Audi A3 PHEV. Oto szczegóły.
- Nowe Audi A3 debiutuje w wersji PHEV
- Odświeżona hybryda plug-in ma baterię 25,7 kWh (19,7 kWh netto)
- Zasięg na prądzie to aż 143 kilometry
Czy taka hybryda plug-in jest idealną kombinacją dla wielu osób? Wszystko na to wskazuje. Dostajemy tutaj silnik spalinowy, który zapewnia komfortowe podróżowanie na długich dystansach. Jest też spora bateria i mocna jednostka elektryczna. Łącznie, w zależności od wariantu, pod prawą nogą mamy 204 lub 272 KM. Nie brzmi to jak zła opcja. Oto nowe Audi A3 PHEV 2025, czyli hybryda plug-in, która faktycznie pozwoli zapomnieć o tankowaniu samochodu.
Audi A3 PHEV. Do miasta - na prądzie
Tu swoje możliwości pokazuje duża bateria, która oferuje 25,7 kWh pojemności. Użyteczna wartość to 19,7 kWh, wciąż jedna z najwyższych w segmencie. Oficjalnie przekłada się to na 143 kilometry zasięgu na jednym ładowaniu.
Dla osób, które mogą ładować się w domu (często korzystają z prądu z fotowoltaiki, czyli ładując za grosze) lub w pracy będą jeździć tym samochodem niemal bez użycia jednostki spalinowej. Przy zasięgu wynoszącym 143 kilometry realnie nie trzeba się też podpinać każdego dnia.
Warto jednak dodać, że w razie potrzeby w grę wchodzi także szybkie ładowanie prądem stałym. Dzięki złączu CCS maksymalna moc ładowania to 50 kW, pozwalająca na naładowanie baterii w 30 minut. Złącze do ładowania ulokowano w przednim lewym błotniku - tak jak w poprzedniku.
W trasie zaś do akcji wkracza jednostka 1.5 TSI
Nowa wersja hybrydy plug-in cechuje się niższym zużyciem paliwa i wyższą kulturą pracy całego układu. Sama jednostka spalinowa oferuje 150 KM i 250 Nm.
Do wyboru mamy tutaj dwie wersje - 40 TFSI e i 45 TFSI e. Ta pierwsza oferuje łącznie 204 KM i 350 Nm, druga zaś 272 KM i 400 Nm. Przekłada się to na sprint do setki w odpowiednio 7,4 sekundy i 6,3 sekundy. Moc na przednie koła przekazuje 6-biegowa skrzynia DSG.
Ciekawostką jest tryb dodatkowej mocy, dający w słabszej wersji 54 KM na 18 sekund i w mocniejszej 94 KM na 8 sekund.
Ceny i wyposażenie nowego Audi A3 PHEV 2025 poznamy lada chwila. Na niskie kwoty niestety nie ma co liczyć.