Audi A5 2025 oficjalnie zaprezentowane. Jest diesel, jest benzyna, jest hybryda
Nareszcie! Po długim oczekiwaniu przyszedł czas na premierę samochodu, na który czeka wiele osób. Przed Wami nowe Audi A5 2025. Oto wszystko, co chcecie o nim wiedzieć.
- Nowe Audi A5 2025 łączy cechy modelu A4 i A5
- W ofercie dostępny jest liftback (Sportback) i kombi (Avant)
- Pod maską znajdziemy silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe
- Wyposażenie wchodzi tutaj na nowy poziom
To była jedna z najdłużej opóźnianych premier. Audi A5 2025 debiutuje na rynku blisko dekadę po premierze swoich poprzedników. Rynek musiał długo czekać, ale wszystko wskazuje na to, że było warto. Marka z Ingolstadt przyłożyła się do swojej pracy i stworzyła "dwa w jednym" w najlepszym wydaniu.
Pisaliśmy już o tym wielokrotnie, ale czas to powtórzyć ostatni raz - A5 zastępuje A4. Według nowej nomenklatury marki, cyfry nieparzyste przypadają samochodom spalinowym, a parzyste elektrycznym. Tym samym pod jedną nazwą ukryto następcę popularnego A4 i A5 Sportback, oraz praktyczne kombi.
Fani coupe i kabrioletów niestety nie mają powodów do świętowania. Takich wersji nadwoziowych już nie zobaczymy. Co więcej, klasycznego sedana też nie będzie w ofercie tego modelu. Tutaj może to być jednak dobry ruch.
Audi A5 2025. Czym wyróżnia się ten model?
Przede wszystkim stylistyką, która jest zarazem typowa dla marki, ale ma też sporo świeżości. Widać tutaj ewolucję designu, który był obecny w aktualnej jeszcze generacji modeli A4 i A5. Te charakterystyczne linie dostały jednak więcej "dynamiki" i prezentują się dużo atrakcyjniej.
Warto tutaj zwrócić uwagę na linię boczną, w której zgrabnie podkreślono błotniki. Ciekawym detalem są też klamki ukryte w linii nadwozia. To jedyny model z nadchodzących nowości, który wyposażono w taki gadżet.
Tył interpretuje na nowo pomysły Audi z innych modeli. Jest ledowa listwa i garść przetłoczeń, a całość prezentuje się bardzo dobrze. Można więc śmiało powiedzieć, że pod kątem designu marka z Ingolstadt zadowoli swoich klientów.
A jak wygląda nowe A5 w środku?
Tutaj także nie ma zaskoczenia. Model Q6 E-Tron przetarł szlak i pokazał kierunek, w którym zmierza marka. Tutaj mamy więc dokładnie to samo. Kierowcę otulają dwa ekrany, w tym jeden zakrzywiony - odpowiedzialny za multimedia. Po stronie pasażera opcjonalnie pojawia się trzeci wyświetlacz. Sam design deski rozdzielczej jest prosty, przyjazny i naprawdę udany.
Nowa generacja modelu A5 urosła. Jest o 67 mm dłuższa od poprzednika i ma 4829 mm długości. Rozstaw osi też wzrósł i to aż o 8 cm. Teraz wynosi 2900 mm i powinno się to przełożyć na wyraźnie więcej miejsca z tyłu.
Jakie silniki znajdziemy w Audi A5 2025?
Tutaj mamy dobrą wiadomość - są benzynowe konstrukcje, są hybrydy plug-in, jest też diesel. Ba, na rynku nie zabraknie Audi S5, które ma 367 KM z silnika 3.0 V6 z doładowaniem. To silnik z miękką hybrydą, która pozwoli na manewrowanie i parkowanie w trybie elektrycznym.
Gamę silników benzynowych na start otwiera rodzina jednostki 2.0 TFSI. Tutaj dostajemy następujące warianty, w większości z układem MHEV.
- 2.0 TFSI 150 KM
- 2.0 TFSI 204 KM Quattro
- 2.0 TFSI 272 KM Quattro
Oferta diesli nie jest duża, ale powinna zadowolić klientów marki
- 2.0 TDI
- 2.0 TDI quattro ultra
Oba dysponują mocą 204 KM i mają być wyraźnie oszczędniejsze (0,4 l/100 km, dzięki układowi MHEV).
W żadnym silniku nie dostaniecie "manuala" - każde Audi A5 będzie dysponować siedmiobiegową skrzynią DSG.
Hybrydy plug-in mają być mocną stroną tego samochodu. Niemcy połączyli tutaj silnik 2.0 TFSI z jednostką elektryczną. Dostępne będą dwa warianty.
- 2.0 TFSIe 299 KM
- 2.0 TFSIe 367 KM
Każda z nich ma mieć możliwość przejechanie nawet 100 km bez użycia silnika spalinowego.
Oprócz tego nowa A-piątka dostanie nowy system wektorowania momentu obrotowego, a w opcji pojawi się też adaptacyjne zawieszenie. Wersje Quattro mają zmieniony mechanizm różnicowy i mają znacznie poprawić zwinność auta względem generacji B9.
Audi A5 2025 - kiedy w salonach?
Według informacji prasowych, samochód powinien pojawić się u dealerów w listopadzie tego roku. Ceny poznamy bliżej tej daty, jednakże Audi A5 ze 150-konną benzyną w Niemczech ma kosztować 45 200 Euro. Dopłata za model Avant wyniesie 1000 Euro.