Audi A6 E-Tron 2024. Sprawdzamy ofertę nowego modelu - ceny, wyposażenie, wersje napędowe
Nowe Audi A6 E-Tron 2024 debiutuje w polskiej ofercie marki. Jakie są jego ceny, co oferuje? Sprawdziliśmy to.
- Nowe Audi A6 E-Tron jest już dostępne w polskiej ofercie marki
- Do wyboru jest wariant Sportback i Avant
- W gamie od razu pojawiła się też mocna wersja S6
Elektryfikacja z wyższej półki zawitała w progach marki z Ingolstadt. Dwa nowe modele na platformie PPE są kluczowe z punktu widzenia strategii tej firmy. Audi A6 E-Tron 2024 debiutuje w polskiej ofercie marki - sprawdzamy jego ceny, wyposażenie i dostępne wersje napędowe.
Audi A6 E-Tron 2024 dostępne jest jako Sportback i Avant
Mowa więc o aucie, które wygląda niczym klasyczna limuzyna (ale jest liftbackiem), a także o kombi. Ta druga wersja nadwoziowa może być strzałem w dziesiątkę. Dostępność elektrycznych kombi jest znikoma, a to atrakcyjna alternatywa dla SUV-ów. Wiele osób nie chce przesiadać się do wyższych samochodów i teraz wreszcie zyskują atrakcyjny wybór.
Gamę tego modelu otwiera wersja Sportback. Najtańsze Audi A6 E-Tron kosztuje w Polsce 361 200 złotych. W standardzie dostajemy baterię o pojemności 100 kWh (94,9 kWh pojemności użytecznej), 367-konny silnik elektryczny przenoszący moc na tylną oś i szybkie ładowanie z mocą 270 kW (z AC jest to 11 kW).
Te liczby wystarczają, aby zapewnić sprint do setki w 5,4 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 210 km/h. A6 E-Tron waży 2250 kilogramów w takim wydaniu, a w zawieszeniu korzysta z pięciowahaczowych osi, z przodu i z tyłu.
Nowym Audi można też ciągnąć przyczepę o masie do 2100 kilogramów (hamowaną) lub 750 kilogramów (niehamowaną). Nacisk na kulę haka to maksymalnie 100 kg.
W Audi A6 E-Tron Sportback dostajemy bagażnik o pojemności wynoszącej 502 litry. Po złożeniu kanapy zyskujemy 1330 litrów przestrzeni ładunkowej.
Teoretyczny zasięg podawany przez Audi waha się w granicach od 673 do 756 kilometrów na jednym ładowaniu. Na tę chwilę wersja tylnonapędowa jest jedyną dostępną w standardowej wersji A6.
Lista wyposażenia standardowego nie jest bardzo skromna, ale opcji tutaj nie brakuje
I tutaj można zostawić ogromne pieniądze. Na przykład pakiet Tech Pro, który wprowadza światła OLED, adaptacyjne zawieszenie, światła LED MATRIX z przodu, czy adaptacyjny tempomat, kosztuje 41 070 złotych. Inne pakiety wyposażenia, a także dodatki wizualne, pozwalają ekspresowo podnieść cenę do blisko 500 000 złotych.
Audi A6 Avant E-Tron 2024 kosztuje wyjściowo 368 700 złotych
Tutaj dostajemy dokładnie taki sam napęd, a wartością dodaną jest większy i bardziej ustawny bagażnik, oferujący 502 litry pojemności (1422 litry po złożeniu kanapy). Niemal identycznie prezentuje się także lista wyposażenia opcjonalnego.
Audi S6 E-Tron 2024 jest póki co jedyną opcją z napędem na cztery koła
W tym wariancie dostajemy aż 503 KM i napęd AWD, tworzony przez dwa silniki. W trybie Launch Control na kilka chwil moc wzrasta do 551 KM. Dzięki temu sprint do setki wynosi od 3,9 do 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 240 km/h. Bateria w tej wersji ma niezmiennie 100 kWh pojemności.
Obecność drugiego silnika wpływa oczywiście na masę - ta wzrasta do 2400 kilogramów. Oczywiście otrzymujemy też nieco mniejszy zasięg, na poziomie 638-675 kilometrów na ładowaniu.
Audi S6 E-Tron 2024 kosztuje wyjściowo 474 600 złotych. Wersja Avant, z większym bagażnikiem, to wydatek na poziomie 482 100 złotych. Wyposażenie standardowe jest tutaj dużo bogatsze, niemniej lista opcji również zachęca do klikania. Tutaj jednak bawiąc się konfiguratorem bez większego problemu dotrzecie do granicy 600 000 złotych.