Audi Q2 przeszło lifting. To niekochane dziecko marki
Tak, Audi Q2 wciąż jest w ofercie. Teraz nawet przeszło lifting, ale zmian nie ma zbyt wiele - a do tego zabrakło tutaj nowości z innych modeli.
Audi Q2 trafiło na rynek 4 lata temu i - jakby nie patrzeć - wcale nie sprzedaje się źle. Klienci docenili "wypasionego" brata Volkswagena T-Roca. Choć plastiki są tutaj przeciętne, a deska rozdzielcza żywcem przewędrowała z poprzedniego już A3, to jednak całość prezentuje się schludnie i elegancko.
Można jednak odnieść wrażenie, że Audi trochę nie wie co zrobić z tym autem. Z jednej strony to dobra pozycja w gamie, ale z drugiej ustępuje mocno Q3. Co gorsza, cenowo wcale nie wypada aż tak dużo lepiej od większego i nowocześniejszego brata.
Dlatego Audi Q2 przeszło lifting, który w zasadzie nic nie zmienił
Otóż Audi postanowiło zmienić nieco przednie lampy tego auta. Teraz nawiązują one do innych aut marki za sprawą charakterystycznych świateł do jazdy dziennej. Nie zabrakło też przemodelowanych zderzaków (zwłaszcza z tyłu) i nowej sygnatury świetlnej tylnych lamp. Warto dodać, że z przodu dostaniemy też matrycowe ledy, lepiej doświetlające drogę.
Niemcy dorzucili też kilka kolorów do palety. Nowe odcienie to Apple Green, Manhattan Gray, Navarra Blue, Arrow Gray i Turbo Blue. Można je połączyć z kontrastowym malowaniem słupków lub dachu.
A w kabinie...
... nic nowego. A w zasadzie prawie nic. Zmieniły się nieco nawiewy (są zbliżone do tych z poprzedniego Audi RS3 oraz zadebiutowało nowe podświetlenie ambientowe. Audi dorzuciło też inny drążek skrzyni biegów. Alcantara wypadła z oferty - jej miejsce zajęła mikrofibra "dinamica".
W zestawie zegarów znajdziemy 12,3-calowy ekran z wirtualnym kokpitem. Towarzyszy mu wyświetlacz o przekątnej 8,3-cala, który zarządza systemem MMI. Niemcy pożałowali "kudwójce" i nie wprowadzili tutaj nowych multimediów. Nie oznacza to jednak braku usług online, łączności ze smartfonem czy dobrego audio - wszystko to jest na swoim miejscu.
Silników będzie pięć
Ale nie wiadomo jakich. Zapowiedziano dwa warianty benzynowe i trzy wysokoprężne. Auto przedstawiono w wydaniu 1.5 TFSI, co sugeruje, że drugą opcją jest wariant 1.0 TFSI. Diesle? Zapewne 1.6 TDI oraz 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy - 150 i 190 KM.