Audi Q3 2026 nie ma już dźwigienki kierunkowskazów. Niemcy zaszaleli
Nowe Audi Q3 2026 jest odważniejsze wizualnie i ma kilka nietypowych rozwiązań na pokładzie. Wszystko po to, aby zachować konkurencyjność na rynku. Czy to wystarczy?
Kompaktowe SUV-y wciąż grają pierwsze skrzypce dla wielu producentów. Także gracze z segmentu premium widzą w nich ogromny potencjał. Zresztą idealnym przykładem jest sukces BMW X1, a także plan Mercedesa na stworzenie następcy modeli GLA i GLB, zastępujących wraz z CLA Klasę A. W tym towarzystwie nie zabraknie też marki z Ingolstadt. Nowe Audi Q3 2026 debiutuje na rynku i stawia na kombinację odważniejszego i masywniejszego designu, nowych rozwiązań i... kilku nietypowych patentów.
Co zmienili tutaj Niemcy i czym zaskakuje ten model? Sprawdziliśmy to.
Audi Q3 2026 wygląda jak Q8 skurczone w praniu. To nie jest zły pomysł
To moje pierwsze skojarzenie po zobaczeniu tego samochodu. O ile linia boczna klasycznego SUV-a (będzie też Sportback) ma w sobie dużo z dotychczasowego Q3, o tyle przód i tył przypominają nieco duże Q8.
Pas przedni zyskał charakterystycznie podzielone światła, a także dużo większy i masywniejszy grill. Z tyłu postawiono zaś na podzielone lampy, które przypominają te z modelu A6 (spalinowego). Linia boczna wyróżnia się zaś za sprawą podkreślonych przetłoczeń na błotnikach.
Wnętrze z jednej strony nie jest niespodzianką, wszak zgodnie z przewidywaniami Audi postawiło na znany z innych modeli projekt. Z drugiej wprowadzono tutaj kilka zmian, które warto docenić.
Mamy więcej fizycznych przycisków, co jest plusem, a także nieco inne oprogramowanie multimediów i zegarów. Ich wygląd jest nieco ciekawszy i nowocześniejszy. Czytelność? To pokażą dopiero pierwsze testy.
Jest tutaj także element, który zapewne wzbudzi Wasze zainteresowanie. Być może trudno Wam w to będzie uwierzyć, ale Audi Q3 2026 nie ma... manetek kierunkowskazów. Naprawdę - zastąpił je specyficzny zintegrowany przełącznik, który przypomina mi nieco rozwiązania stosowane w Citroenach dekady temu.
Za kierunkowskazy odpowiada tutaj przesuwany element, który pracuje jak klasyczna dźwigienka. Różni się jednak kształtem i formą. Z kolei obok niego wpasowano pokrętło i przycisk sterujące wycieraczkami. Po drugiej stronie mamy zaś wybierak kierunku jazdy.
Punktem wyjścia jest platforma MQB Evo
Szczegółowe informacje dotyczące wymiarów i specyfikacji tego auta poznamy jednak dopiero dziś wieczorem, po oficjalnej premierze tego samochodu. Nowe Audi Q3 trafi na rynek najpierw w wydaniu SUV, a później dołączy do niego usportowiony wizualnie Sportback.


