Audi Q6 E-Tron (2025). Spóźniony pociąg wjechał na peron. Kierunek nie jest znany
Jeśli czekaliście na ten samochód, to Wasza cierpliwość była wystawiona na próbę. Teraz jednak wszystko jest już jasne - oto Audi Q6 E-Tron 2025. Poznajcie nowego elektrycznego SUV-a marki z Ingolstadt.
- Audi Q6 E-Tron dostępne będzie z dwoma bateriami
- Na rynek od razu trafi wersja Q6 i SQ6
- Na pokładzie tego modelu debiutuje wiele nowych rozwiązań
Problemy z oprogramowaniem i inne przeciwności losu sprawiły, że premiera tego samochodu mocno się opóźniła. A dla Niemców ten model ma być ważnym elementem nowego portfolio - oczywiście elektrycznego. Teraz jednak wreszcie Audi Q6 E-Tron (2025) gubi maskowanie i pokazuje swoje oblicze. Poznajcie tego SUV-a, będącego bliskim kuzynem nowego Macana.
Audi Q6 E-Tron (2025). Jak wygląda nowy elektryczny SUV marki z Ingolstadt?
Powiedzmy sobie szczerze - to nie była tajemnica. Typowe dla marki maskowanie, w którym zaprezentowano ten samochód podczas targów w Monachium we wrześniu ubiegłego roku, w zasadzie nic nie ukrywało. Teraz po prostu możemy zobaczyć Q6 we właściwych barwach.
Design nie jest zaskoczeniem, ale widać tutaj kilka zmian w koncepcji. W bryle nadwozia mocniej zarysowano błotniki, a sama linia jest nastawiona na praktyczność. Pas przedni wyróżniają podzielone przednie lampy, z górną częścią w formie świateł do jazdy dziennej, oraz dolną, ze światłami mijania/drogowymi. Postawiono tutaj także na aerodynamikę, stosując częściowo zapełniony grill.
Tył to z kolei wariacja na temat pomysłów z dotychczasowych modeli. Lampy są bardziej kanciaste, ale łączy je niezmiennie ledowa listwa. Wykorzystano tutaj technologię OLED, dzięki której można wybierać dowolne sygnatury świetlne. Zresztą to samo możemy zrobić z przednimi światłami do jazdy dziennej.
W nadkolach znajdziemy felgi w rozmiarze od 18 do 21 cali. Są to więc dość rozsądne wymiary jak na nowego dużego SUV-a.
Wnętrze poznaliśmy już kilka miesięcy temu
Przede wszystkim debiutuje tutaj układ z trzema ekranami, gdzie jeden z nich ulokowano przed pasażerem. W Q6 debiutuje także nowy system operacyjny - ma on być standardem we wszystkich samochodach marki. Opiera się on na oprogramowaniu Google Automotive. Dodatkowo po raz pierwszy zastosowano tutaj architekturę elektroniczną Audi E3 1.2, która ma oferować wyjątkową sprawność działania i szereg funkcji, z takimi rozwiązaniami jak chociażby Car-To-X (dane roju).
Wskaźniki korzystają z 11,9-calowego wyświetlacza, zaś multimedia z 14,5-calowego. Obydwa wykonano w technologii OLED, co daje głębię kolorów i świetną rozdzielczość. Nie brakuje tutaj także zaawansowanego wyświetlacza HUD z rozszerzoną rzeczywistością.
W zależności od wersji do wyboru mamy materiałowe lub skórzane wykończenie tapicerki. W sportowym modelu SQ6 dostępna jest także mikrofibra, którą obszyto wybrane elementy boczków i deski rozdzielczej.
Bagażnik Audi Q6 E-Tron ma 526 litrów pojemności. Co więcej, jest tutaj także frunk pod przednią maską, oferujący 64 litry pojemności. To wystarczy na przechowywanie kabli i rzadziej używanych przedmiotów.
Audi Q6 E-Tron (2025) - w ofercie znajdziemy dwie baterie, 79 kWh netto i 95 kWh netto
Mowa więc o akumulatorach oferujących 84 i 100 kWh pojemności brutto. Cały samochód opiera się na nowej platformie PPE, którą rozwinięto z konstrukcji stosowanej w Taycanie i w Audi E-Tron GT. Znajdziemy więc instalację 800V, co gwarantuje bardzo szybkie ładowanie z mocą do 270 kW. Maksymalna moc ładowania AC to 11 kW, ale Audi zapewnia, że wersja 22 kW także dołączy do oferty, jako opcja.
Na rynek trafią dwa modele. Na start będzie to bazowe Q6 E-Tron oferujące 387 KM. Dołączy do niego także Audi SQ6 E-Tron, generujące 516 KM. Obiecywany zasięg to odpowiednio 625 i 585 kilometrów. Osiągi także nie rozczarowują. W słabszym modelu setka pojawia się na zegarach w 5,9 sekundy, zaś w mocniejszy w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektrycznie odpowiednio do 210 i 230 km/h.
Audi obiecuje też dwie wersje RWD. Te zadebiutują nieco później. Jedna z nich będzie stricte bazowym modelem, zaś druga powstaje w celu oferowania możliwie największego zasięgu na jednym ładowaniu.
Gdzie ten model plasuje się w gamie Audi?
Można śmiało powiedzieć, że jest to nieco większy brat spalinowego Q5. Z kolei w ofercie elektryków znaleziono mu przestrzeń idealnie pomiędzy Audi Q4 E-Tron (jest o 20 cm krótsze) i Q8 E-Tron (dłuższe o 15 cm). Rozstaw osi w Q6 E-Tron, wynoszący 2899 mm, gwarantuje jednak dużo przestrzeni - to coś, czego w Q5 bardzo brakowało.