Audi Q6 E-Tron 2025. Czas na ujawnienie oficjalnej specyfikacji. Co oferuje ten model?
Audi Q6 E-Tron 2025 jest coraz bliższe oficjalnej premiery. Niemcy zrzucili część "kamuflażu" i zaprezentowali część danych technicznych. Czy konkurenci mają się czego obawiać?
Premiera tego samochodu mocno przesunęła się w czasie. Powód jest prosty - CARIAD, czyli spółka Volkswagena, która opracowuje oprogramowanie do nowych aut, zaliczyła ogromne opóźnienie w wielu projektach. W efekcie kluczowe modele trafią na rynek później, niż pierwotnie zakładano. A Audi Q6 E-Tron 2025 jest jednym z kluczowych produktów.
Dlaczego? Przede wszystkim mówimy tutaj o aucie klasy średniej, spokrewnionym mocno z nowym elektrycznym Porsche Macan. Tym samym możemy tutaj liczyć na najnowsze rozwiązania i ciekawe technologie, ubrane w wyjątkowo przystępną stylistykę.
Audi Q6 E-Tron 2025 nie udaje "auta z przyszłości". Ten samochód wygląda zwyczajnie - i to będzie jego mocna strona
Mam wrażenie, że po krótkim boomie na auta elektryczne o odlotowym i futurystycznym wyglądzie, rynek chce zwyczajności. Sprzedaż tych udziwnionych pojazdów spada, a coraz większe zainteresowanie zyskują modele, które albo wyglądają jak ich spalinowe odpowiedniki, ale są po prostu elektrycznym wariantem auta spalinowego.
Audi wybrało tutaj to pierwsze rozwiązanie. Gdybyście postawili nowe Q6 obok dotychczasowych spalinowych aut marki, to zauważylibyście dyskretne różnice. Niemniej jest to głównie ewolucja designu, a nie radykalna zmiana podejścia do projektowania samochodów.
Front w Audi Q6 E-Tron zyskał podwójne światła. Górna część to ledy do jazdy dziennej i kierunkowskazy, zaś dolna odpowiada za światła mijania i drogowe. Te wykonano w najnowszej technologii LED MATRIX, która ma zapewniać abstrakcyjną wydajność w doświetlaniu/wycinaniu fragmentów drogi.
Linia boczna tego samochodu jest równie klasyczna. Gdyby tak pod maskę włożyć silnik spalinowym, to na dobrą sprawę nie różniłaby się mocno od dotychczasowych aut marki. Tutaj warto jednak zwrócić uwagę na większy rozstaw osi i krótkie zwisy. Te dyskretnie zamaskowano, ale przypominają one o elektrycznych korzeniach tego auta.
Tył z kolei jest klasyką nowych Audi. Ledowy pas, który ciągnie się przez całą szerokość, jest przyjemny dla oka i robi dobre wrażenie wizualne.
Audi Q6 E-Tron 2025 bazuje na platformie PPE. To będzie duży plus dla klientów
Platforma PPE to wspólne dzieło inżynierów Porsche i Audi. Jej konstrukcja wywodzi się z płyty J1, używanej obecnie w Taycanie. Największą zaletę PPE stanowi przede wszystkim instalacja 800V, która zapewnia bardzo szybkie ładowanie.
Maksymalna moc sięga 270 kW, co będzie gwarancją szybkiego ładowania. Audi Q6 E-Tron 2025 oferuje standardowo akumulator o pojemności 100 kWh. Taka wartość przełoży się na 600 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.
Na rynek początkowo trafią dwie wersje tego samochodu. Będzie to Q6 55 E-Tron i SQ6 E-Tron. Ta pierwsza generuje 375 KM, z boostem do 396 KM podczas dynamicznego przyspieszania. SQ6 odda w ręce kierowcy 483 KM, z boostem do 510 KM.
Audi podkreśla, że na pokładzie tego auta zadebiutuje nowy system rekuperacji, znacznie wydajniejszy i skuteczniejszy podczas codziennej jazdy. Nie zabraknie też tutaj elektronicznych asystentów wspierających kierowcy, w tym układu automatyzacji jazdy na autostradach.
Kiedy zobaczymy nowe Audi Q6 E-Tron na drogach?
Oficjalna premiera tego modelu powinna mieć miejsce jeszcze w tym roku. Sprzedaż ruszy jednak dopiero w 2024 r.