Audi Q6 Sportback E-Tron zamienia przestrzeń na wygląd. Ma to duży wpływ na zasięg

Praktyczność zamienia na wygląd, ale ma to swoje plusy. Audi Q6 Sportback E-Tron 2025 uzupełnia ofertę nowego elektrycznego SUV-a tej marki.

  • Audi Q6 Sportback E-Tron dołącza do oferty marki
  • Usportowiona wizualnie wersja oferuje nieco mniejszą przestrzeń ładunkową
  • Nowa linia nadwozia ma jednak swoje plusy

Gdy BMW zmniejsza liczbę "SUV-ów coupe", a Mercedes chce z nich zrezygnować, marka z Ingolstadt pokazuje kolejny samochód w tym stylu. Przed Wami Audi Q6 Sportback E-Tron 2025, czyli dynamiczniej narysowane wydanie nowego elektrycznego modelu tej marki. Zmiany, jak łatwo się domyślić, ograniczają się wyłącznie do stylistyki. Ta jednak ma też wpływ na wydajność pojazdu - i to wyraźny.

Audi Q6 Sportback E-Tron 2025 stawia wygląd na pierwszy miejscu. Plusem jest dodatkowy zasięg

Nowy model w ofercie Audi cechuje się dobrym współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,26. Jest to o 0,02 mniej niż w klasycznym SUV-ie. Wpływa na to między innymi niższa o 37 mm linia dachu, a także łagodnie opadająca bryła w tylnej części nadwozia. Różnica niby niewielka, ale kluczowa, gdyż faktycznie wpływa na zasięg na jednym ładowaniu.

Audi Q6 Sportback E-Tron 2025

Oczywiście na zmianie stylistyki cierpi przestrzeń ładunkowa. Ta jest mniejsza o 64 litry, co oznacza, że bagażnik modelu Q6 Sportback E-Tron 2025 oferuje 511 litrów. Po złożeniu oparcia kanapy zyskamy 1373 litry do wykorzystania.

Audi Q6 Sportback E-Tron 2025 - wersje napędowe, moc, zasięg, ładowanie

Teoretycznie, według normy WLTP, Q6 Sporback przejedzie teraz 656 kilometrów. Wersje napędowe pozostają takie same, jak w znanym już Q6. Bazowa wersja z napędem na tylną oś ma baterię o pojemności 83 kWh i silnik oferujący 292 KM. Tutaj obiecywany zasięg to 545 kilometrów.

Półkę wyżej stoi wersja z baterią Performance, oferującą 100 kWh pojemności. Silnik, wciąż tylko przy tylnej osi, oferuje 326 KM. Przekłada się to na 656 kilometrów zasięgu.

Pierwszy wariant AWD to Q6 Sportback e-tron quattro, oferujący 388 KM i 636 kilometrów zasięgu na ładowaniu. Tutaj standardem jest już bateria o pojemności 100 kWh.

Ofertę zamyka Audi SQ6 Sportback e-tron, które generuje 517 KM i zapewnia 607 kilometrów zasięgu.

W zależności od wersji maksymalna moc ładowania to 225, 260 i 270 kW, co pozwala na bardzo szybkie "tankowanie" prądu na najmocniejszych ładowarkach.

Ceny nowego Audi poznamy w najbliższych tygodniach.