Audi podkręciło swoją dakarową maszynę. RS Q E-Tron E2 to nowe rozdanie
Dziewiąta pozycja w Rajdzie Dakar 2022 była dla niemieckiej marki jedynie rozgrzewką. Audi RS Q E-Tron E2 to nowe wydanie unikalnej maszyny, przygotowanej z myślą o najtrudniejszych warunkach. Odświeżony model przeszedł szereg zmian, które wprowadzono na bazie doświadczeń pozyskanych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.
Debiut Audi w Rajdzie Dakar był dość niespodziewany. Niemcy zaskoczyli wszystkich także autem, które wystawili do walki. Audi RS Q E-Tron to unikalna konstrukcja, łącząca dwulitrowy silnik wywodzący się z DTM z baterią o pojemności 50 kWh i z silnikami elektrycznymi.
Zestaw ten oferuje 670 KM i przede wszystkim porusza się na prądzie, a silnik spalinowy pełni jedynie rolę generatora. Pierwsze wydanie tego auta nie odniosło spektakularnego zwycięstwa, ale zajęło solidne 9 miejsce w rajdzie.
Teraz do gry wchodzi nowa wersja E2, która została opracowana na bazie doświadczeń pozyskanych z użytkowania pierwszego modelu. Zmieniło się tutaj niemal wszystko, a ze starszym wydaniem nie łączy go żaden element nadwozia.
Audi RS Q E-Tron E2 jest lżejsze, prostsze i dużo bardziej aerodynamiczne
Różnice widoczne są gołym okiem - całe nadwozie zostało okrojone ze wszystkich zbędnych elementów. Dzięki temu jest nie tylko lżejsze, ale i stabilniejsze.
Nowe panele nadwozia wpłynęły na poprawę aerodynamiki. Jednocześnie zwiększono długość auta aż o 170 mm, co zwiększyło stabilność auta podczas szybkiej jazdy w trudnym terenie.
Uproszczenie konstrukcji pozwoliło także na lepsze umiejscowienie kół zapasowych oraz na lepszy dostęp do wielu elementów w razie jakiejkolwiek naprawy.
Niemcy dopracowali także unikalny zespół napędowy
Z technicznego punktu widzenia nie wprowadzono tutaj żadnych modyfikacji. Dwulitrowy silnik turbobenzynowy i jednostki elektryczne oferują 670 KM i współpracują z akumulatorem o pojemności 50 kWh.
Inżynierowie Audi Sport skupili się na optymalizacji działania całego napędu, tak aby wykrzesać z niego 100 procent możliwości. Poprawiono między innymi przyspieszenie i wydajność baterii. Prędkość maksymalna pozostała zaś na poziomie zgodnym z regulacjami, czyli wynosi 170 km/h.
Pierwszy sprawdzian Audi RS Q E-Tron E2 zaliczy już za niecały miesiąc
W dniach 1-6 października odbędzie się Rajd Maroka, gdzie nowa konstrukcja przejdzie swój "chrzest bojowy". Wszystko to oczywiście po to, aby auto było gotowe na najważniejsze wydarzenie, czyli na Rajd Dakar, który odbędzie się na początku już na samym przyszłego roku.