Audi pokazało wielkiego vana. Ma 5,5 metra długości i cztery miejsca w środku

Audi Urbansphere jest sporym zaskoczeniem. Tak, to van. Tak, elektryczny. Tak, monstrualny. Tak, ma szanse na produkcję.

Auta elektryczne otwierają szereg nowych możliwości. Idealnie płaskie platformy sprawiają, że styliści przestają ograniczać się do dotychczas stosowanych koncepcji i szukają nowych pomysłów. Paradoksalnie wśród nich coraz częściej to, co jeszcze do niedawna nie było "sexy", staje się znowu modne. Audi Urbansphere 2023 to nic innego jak van - ale absurdalnie wielki.

Audi Urbansphere 2023 mierzy 5,5 metra długości. W sam raz, aby oferować cztery miejsca

To luksusowa salonka, która ma rozpieszczać kierowcę i pasażerów. I choć póki co jest stricte studyjnym projektem, to jednak Niemcy podkreślają, że przed przystąpieniem do rysowania auta, przeprowadzono staranne badania rynku.

Audi Urbansphere 2023

W tym miejscu zapewne domyślacie się już, że na celowniku nie jest Europa. To oczywiste - Audi stawia tutaj na Chiny. Dlatego też Urbansphere projektowany był przy współpracy studia w Ingolstadt i w Pekinie.

Te dwa oddziały stworzyły unikalną wizję vana przyszłości. Vana, który wbrew pozorom może trafić na drogi. Wiele elementów w tym samochodzie pochodzi z produkcyjnych modeli marki, a prezentowane technologie stają się coraz bardziej dostępne.

Audi Urbansphere mierzy aż 5,5 metra długości. To więcej niż przedłużany Cadillac Escalade, co czyni go naprawdę monstrualnym autem.

Audi Urbansphere 2023

I w tym ogromnym kolosie znajdziemy tylko cztery miejsca siedzące. Luksusowe indywidualne fotele mają oferować najwyższy komfort podróżowania. Tyczy się to także kierowcy, gdyż koncepcyjny model korzysta z systemu autonomicznej jazdy poziomu czwartego.

Sprawia to więc, że kierownica po prostu chowa się pod deską rozdzielczą, dając poczucie przestrzeni. Wszystko to zbudowano zaś w oparciu o platformę PPE, stosowaną między innymi w Taycanie i E-Tronie GT.

Obecność tej platformy oznacza, że maksymalna moc ładowania sięga 350 kW, a instalacja 800V zapewnia najwyższą wydajność pracy. 401 KM i 690 Nm oznacza z kolei w pełni satysfakcjonujące osiągi.

Tak, Chińczycy chcą takiego auta

I istnieje spora szansa, że Audi zaoferuje im stosowny produkt. Kiedy? Tego nie wiemy, aczkolwiek Urbansphere nie jest opisywane jako projekt, który nie stanie się rzeczywistością. To może tak skróconą wersję dostaniemy w Europie?