Bentley lżejszy to Bentley głośniejszy. Przynajmniej tak uważa Akrapovic

Słynny producent układów wydechowych, Akrapovic, zajął się nowym Continentalem. I to nie byle jak, bo we współpracy z marką, tworząc lekkie i głośne akcesorium do luksusowych coupe i sedanów.

Marki Akrapovic nie trzeba raczej na tej stronie przedstawiać. Słoweński producent układów wydechów od lat buduje swoją renomę jako dostawca głośnych, sportowych układów wydechowych do aftermarketowych modyfikacji. Tym ciekawszy jest ten projekt, bo rzadko się zdarza, żeby firma weszła we współpracę z producentem i oferowała fabryczne akcesorium. Tym bardziej, że mówimy tutaj o marce Bentley, która średnio kojarzy się z głośnymi wydechami w stylu "Akrapa".

Akrapovic i Bentley to nowe rozdanie. Lekkie i głośne

Najwyraźniej jednak klienci Bentleya tego właśnie szukali. Lekki układ wydechowy został zaprojektowany do nowego, wyłącznie hybrydowego Continentala. Do całej jego rodziny, a więc zarówno do GT, jak i Flying Spura.

Nowy wydech wykonany jest z tytanu oraz odpornych na temperaturę stopów aluminium. Pozwala oszczędzić 10 kilogramów. To dużo, jak na wydech. I niedużo, jak na masę Bentleya, sięgającą ok. 2,5 tony. Ale jest lżej i bardziej profesjonalnie.

Akrapovic

I na pewno też głośniej. Akrapovic deklaruje, że nowy układ wydechowy pozwala uwolnić nieco więcej dźwięku. Przy czterolitrowym, doładowanym V8 to może dużo oznaczać. Na pewno jednak naszego Bentleya musimy przełączyć w tryb "Sport", bo nowy wydech jest układem aktywnym. W każdej z rur wydechowych otwiera się zawór i V8-ka zaczyna brzmieć pełną mocą. Ma być głośniej i oczywiście z charakterystycznym bulgotaniem. To ostatnie może być "o jedną wisienką na torcie za dużo" w przypadku Bentleya. Ale czy warto narzekać na otwieranie coraz ostatnio cichszych wydechów w takim samochodzie?

Oddajmy głos marketingowcom Bentleya, oni to potrafią ubrać w odpowiednio elegancką formę. "podczas dynamicznej jazdy wrażenia akustyczne płynnie zmieniają się wraz z obrotami silnika, przechodząc od dominującego ryku V8 do gładkiego dźwięku o wysokiej częstotliwości". Innymi słowy, powinien się solidnie drzeć.

Wizualnie Akrapovic postawił na elegancję - poza logiem obu marek, końcówki będą wyglądać na niemal seryjne i nie razić oczu tych, którzy od Bentleya oczekują sporej dyskrecji.

Wydech, o bliżej nieokreślonej cenie, dostępny jest zarówno dla standardowego modelu, jak i Continentala Speed o mocy 782 KM. Można go zamówić zarówno przy konfigurowaniu modelu, jak i osobno. A potem zainstalować w ASO marki.