Bestune brzmi jak nazwa firmy tuningowej. Błąd: to kolejny producent z Chin w Polsce
Ostatnio zastanawialiśmy się w redakcji, czy dotarliśmy już do jakiegoś "szczytu" oferty chińskich marek w Polsce. Otóż nie. Powitajcie gromkimi brawami Bestune.
Jeśli myślicie, że ogarniamy wszystkie marki z Chin, to jesteście w błędzie. Wyrastają szybciej niż grzyby po deszczu, a każda jest dzieckiem innego importera, firmy lub koncernu. Tym razem znowu witamy się z grupą AADC, która kilka dni temu ogłosiła debiut Hongqi w Polsce. Bestune jest z tą marką mocno powiązane, gdyż należy do tego samego właściciela - czyli do koncernu FAW.
Do Polski trafia trzy modele tej marki - T77 Pro, T90 i B70. Co to za auta, co oferują i czego się po nich spodziewać?
Bestune, czytaj "bestjun", to nie jest tuner. To dziecko grupy FAW
Ta firma powstała w 2006 roku i na rynek trafiła pod nazwą Besturn, która szybko zmieniła się w obecną. Oficjalnie Chińczycy postawili tutaj na "nowoczesne auta w dobrych cenach". Duża w tym zasługa chociażby "standardowych" napędów. Nie ma tutaj żadnych zaawansowanych hybryd, ani tym bardziej elektryfikacji. To stare i dobre silniki spalinowe, które docierają teraz do Europy.
Na polski rynek wjadą trzy modele. Pierwszym z nich jest T77 Pro, czyli kompaktowy SUV. Ma 4,5 metra długości, a jego rywalem będzie między innymi Omoda 5. Silnik może być dużą niespodzianką, gdyż jest to jednostka... 1.2 Turbo o mocy 145 KM. Łączy się z 5-biegowym manualem, lub skrzynią DCT
Nad nim w ofercie stoi Bestune T90
To duży, bo mierzący już 4,7 metra długości SUV z bogatym wyposażeniem. Na rynek trafią dwie wersje - Premium i Flagship. Ciekawostką są jednostki napędowe, gdyż ofertę otwiera wersja 1.5 Turbo 170 KM z 7-biegową skrzynią DCT, ale półkę wyżej stoi 245-konna benzyna 2.0. Ta współpracuje z 8-biegowym automatem Aisina.
Gamę zamyka Bestune B70 - duży sedan
Ma 4,85 metra długości, ale realnie można go klasyfikować jako przedstawiciela segmentu D (klasa średnia). Tutaj pod maską pracuje 160-konny silnik 1.5 Turbo lub 218-konna dwulitrowa turbobenzyna.
Wszystkie samochody Bestune będą oferowane z 5-letnią gwarancją z limitem 150 000 kilometrów. Pierwsze egzemplarze Bestune trafią do polskich klientów już pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Do końca bieżącego roku planowane jest otwarcie 16 autoryzowanych salonów dilerskich, a docelowo sieć sprzedaży obejmie około 40
punktów w całym kraju.