BMW 3.0 CSL 2023 jest po prostu piękne. Nie mogę przestać na nie patrzeć
I to jest dobry sposób na świętowanie pięćdziesiątych urodzin. Przed Wami BMW 3.0 CSL 2023 - unikalny prezent od BMW dla BMW. Powstanie tylko 50 takich samochodów i wszystkie zostały już sprzedane.
Świętując 50-lecie dobrze jest wrócić do swoich korzeni. BMW M sięgnęło po jeden z najwspanialszych modeli w swojej historii, czyli po E9 CSL i zinterpretowało go na nowo. Bazą stało się BMW M4, aczkolwiek z doskonale znanego nam auta zostało tutaj niewiele. I dobrze, gdyż dzięki temu powstało jedno z najpiękniejszych aut bawarskiej marki. BMW 3.0 CSL 2023 zachwyca wyglądem i kunsztem wykonania.
BMW 3.0 CSL 2023 to pierwszy taki projekt tej marki. Ten samochód tworzony jest ręcznie
Niemcy naprawdę przyłożyli się do tego projektu i w niesamowity sposób zinterpretowali oryginalne E9 CSL w nowoczesnym wydaniu. Z sylwetki znanego nam M4 nie pozostało niemal nic. Ostry front ze zgrabnymi lampami i świetnie narysowanymi nerkami (da się!) po prostu urzeka i wywołuje uśmiech na twarzy. Masywny zderzak to z kolei bezpośredni ukłon w stronę wspomnianego E9 CSL.
Im dalej w las, a w tym przypadku w linię boczną, tym lepiej. Szyby poprowadzono w nieco inny sposób, a tył wieńczy masywny spoiler, który "wychodzi" z tylnych błotników. Zresztą cały ten element nie ma nic wspólnego z M4, gdyż rejestracja powędrowała na zderzak, a światła zaprojektowano specjalnie na potrzeby tego auta.
Każde auto ma poszycie wykonane z włókna węglowego i jest składane całkowicie ręcznie. Wyselekcjonowani pracownicy w trzy miesiące zbudują ręcznie 50 takich aut. Nawet lakier kładziony jest przez jedną osobę, a pomalowanie jednego auta zajmuje sześć dni. Będzie to więc naprawdę duże wyzwanie. Do tego wszystkie auta wyjadą w tym samym odcieniu - Alpine White, z malowaniem BMW M.
Oczywiście wszystkie auta już sprzedano. Zresztą BMW od razu zapowiedziało, że trafią one do kolekcjonerów i pasjonatów marki.
BMW 3.0 CSL 2023 waży 1624 kilogramy
Nie jest więc dużo lżejsze od standardowego M4, aczkolwiek nie ma z nim zbyt wiele wspólnego - silnikiem i płytą podłogową. 3-litrowy silnik R6 podkręcono do 560 KM i 550 Nm, a moc trafia tylko na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Jest to więc najmocniejsza rzędowa szóstka w historii marki. Do tego na 1 KM przypada tutaj tylko 2,9 kilograma, gdzie w M4 jest to 3,2 kilograma. BMW nie pochwaliło się osiągami, ale te będą z pewnością rewelacyjne.
3.0 CSL spędził kilka miesięcy na Nurburgringu, gdzie od zera zestrajano cały układ jezdny. Prowadzenie ma dawać zupełnie inne odczucia, niż w przypadku jego pospolitego kuzyna.
Wnętrze może zaskakiwać
Przede wszystkim wykorzystano (na szczęście) starszy kokpit z mniejszymi ekranami. Do tego na potrzeby BMW 3.0 CSL 2023 zaprojektowano całkowicie nowy tunel środkowy, a także opracowano atrakcyjnie wyglądające fotele kubełkowe. Indywidualny charakter tego auta widać więc tutaj na każdym kroku.
BMW 3.0 CSL 2023 jest najdroższym nowym autem marki w historii
Co jak co, ale pięćdziesiąte urodziny BMW M to doskonała okazja do świętowania. Niemcy zrobili to w możliwie najlepszy sposób - ten samochód będzie pożądany przez kolekcjonerów, a używane auta szybko zyskają na wartości.