Zobacz jak powstaje BMW 3.0 CSL. To klasyczna ręczna robota!

Minimum maszyn, maksimum ręcznej roboty. BMW 3.0 CSL powstaje dzięki najbardziej doświadczonym pracownikom marki. Zajrzeliśmy za kulisy produkcji tego wyjątkowego modelu.

50 samochodów, każdy za ponad 800 000 euro. BMW 3.0 CSL 2024 to wyjątkowa maszyna, która powstała z okazji 50-lecia działu BMW M. Niemcy postanowili zaszaleć i stworzyli coś naprawdę wyjątkowego. Teraz możecie zobaczyć w jaki sposób powstaje to auto. Nie spodziewajcie się jednak regularnej linii produkcyjnej i standardowego podejścia.

BMW 3.0 CSL 2024 produkcja

BMW 3.0 CSL 2024 to ręczna robota. Roboty wykonują tutaj absolutne minimum

Proces powstawania 50 unikalnych aut zaczął się w specjalnie przygotowanej na tę okazję tłoczni. To tam stworzono profile poszczególnych elementów nadwozia, połączone później właśnie za pomocą robotów.

Tutaj jednak ich rola w zasadzie się kończy, gdyż gotowe nadwozia połączone z płytą podłogową szybko opuszczają normalny zakład i udają się do specjalnie wydzielonej hali.

To tutaj zgromadzono najbardziej doświadczonych pracowników marki. Wytypowano ich na podstawie wyników w pracy - i nie był to przypadek. Dalszy proces budowy 3.0 CSL to w zasadzie ręczna robota.

BMW 3.0 CSL 2024 produkcja

Kolejne elementy dopasowywane są ręcznie, a pracowników wspierają jedynie odpowiednie narzędzia i maszyny. Instalowane jest tutaj całe poszycie nadwozia, które następnie wędruje do lakierni. Tam także za proces lakierowania odpowiada człowiek, a nie maszyna.

Następnie każdy element jest ręcznie polerowany i precyzyjnie dopasowywany do samochodu. Każda szczelina musi mieć starannie wyliczoną szerokość i nie może źle wyglądać w gotowym samochodzie.

BMW 3.0 CSL przechodzi wyjątkowo szczegółową kontrolę jakości

Na każdym etapie produkcji odbywa się bardzo dokładna kontrola jakości. W ten sposób wszelkie niedoskonałości wpadają w oko jeszcze przed rozpoczęciem kolejnych prac przy aucie.

Oczywiście taki sposób produkcji nie jest możliwy w samochodach powstających seryjnie. Tutaj pracownicy mają znacznie więcej czasu, gdyż budowa jednego egzemplarza zajmuje kilkanaście dni. Ciężko jest jednak martwić się o czas w momencie, w którym tworzy się raptem 50 takich pojazdów.

Wszystkie już w zasadzie mają swoich właścicieli. Pojedyncze kraje robią jeszcze licytacje alokacji, wybierając najwierniejszych klientów BMW. Są to osoby, które za ten samochód zapłacą naprawdę dużo - ale zyskają jeden z najbardziej unikalnych modeli w historii marki.