BMW i7 2023 wycenione w Polsce. Możecie być mocno zaskoczeni
BMW i7 2023 zyskało już polski cennik oraz konfigurator. Ile trzeba zapłacić za ten przełomowy, ale i kontrowersyjny model marki z Monachium?
Nowa niemiecka limuzyna namieszała na rynku. Wygląda nietypowo, korzysta z najnowszych technologii i przede wszystkim jest elektrykiem. BMW i7 2023 to pierwszy wariant, który pojawi się w salonach tej marki.
Sprawdźmy więc ile kosztuje takie auto. BMW opublikowało już cennik modelu i7, wraz z jego konfiguratorem. Kwota bazowa może Was nieco zaskoczyć.
BMW i7 2023 kosztuje w Polsce co najmniej 650 000 złotych
Możemy tutaj liczyć na 544 KM, napęd na cztery koła, oraz na baterię o pojemności 101,7 kWh. Przekłada się to na zasięg, który według normy WLTP wyniesie około 490 kilometrów. Brzmi to satysfakcjonująco?
BMW oczywiście w przypadku swojej limuzyny nie stawia na klasyczne wersje wyposażeniowe. Konfiguracje można przeprowadzić na wiele sposobów, choć Niemcy podpowiadają trzy ścieżki tworzenia własnego egzemplarza. Nazywają się one Essence, Balance i Signature.
Do tego punktem wyjścia są różne konfiguracje auta: Pure Excellence, M Sport i M Sport PRO.
Możliwości tworzenia własnego egzemplarza są ogromne. BMW poszło śladem Mercedesa i wprowadza dwukolorowe malowania, będące opcją zarówno w wersji Pure Excellence, jak i M Sport.
Co znajdziemy w standardowym wyposażeniu? Na przykład system soft-close dla drzwi, adaptacyjne światła LED, szklany dach bez funkcji otwierania i zawieszenie pneumatyczne. Bardzo cenną rzeczą jest też pompa ciepła, która tutaj należy do standardowego wyposażenia.
BMW i7 2023 bez dopłaty otrzymuje także podświetlany grill Iconic Glow oraz cyfrową listwę ozdobną Interaction Bar o wyglądzie kryształu.
W standardzie pojawia się również nagłośnienie Bowers&Wilkins. To ucieszy osoby, które będą chciały wsłuchiwać się w dźwięki skomponowane przez Hansa Zimmera specjalnie dla tego auta.
BMW i7 2023 - jak wypada na tle konkurencji?
Tutaj tak naprawdę można podstawić tylko jedno auto - Mercedesa EQS. Ceny konkurencyjnej wersji, czyli 580 4MATIC, startują od 621 300 złotych. Dostajemy tutaj minimalnie mniej koni mechanicznych (523 KM), ale za to estymowany zasięg sięga 650 kilometrów.
Niestety, Mercedes EQS nie będzie rozpieszczać w aż takim stopniu, jak BMW - zwłaszcza pasażerów podróżujących z tyłu. Tym samym i7 stanie się tymczasowym faworytem w gronie osób, które poszukują luksusowej i wygodnej limuzyny wyłącznie na prąd.