BMW iX2 2024. Ktoś zamawiał SUV-a pod wysokim napięciem?
Nowy SUV marki z Monachium zyska też wydanie w pełni elektryczne. BMW iX2 2024 ma kilka unikalnych wyróżników i wydajny napęd. Sprawdzamy co dostaniemy w tym modelu.
Elektryfikacja dla BMW ma ogromne znaczenie, ale Niemcy podchodzą do niej w nieco inny sposób. W Monachium uznano, że wszystkie napędy trzeba równolegle rozwijać. Dzięki temu w jednym samochodzie mamy szeroki przekrój wariantów napędowych. BMW iX2 2024 to elektryczna alternatywa dla silników spalinowych w tym modelu. Mocy tutaj nie zabraknie, a przyzwoita pojemność akumulatora przekłada się na dobry zasięg.
BMW iX2 2024. Co dostaniemy w tym samochodzie?
Specyfikacja napędu w iX2 nie jest tajemnicą. BMW postawiło tutaj na sprawdzone rozwiązanie z bliźniaczego iX1. Tym samym dostajemy 313 KM i 494 Nm, generowanych przez dwa silniki elektryczne - po jednym na każdej osi. Sprint do setki zajmuje 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h - ograniczona elektronicznie.
Energia gromadzona jest w akumulatorze o pojemności 64,8 kWh. Zasięg według normy WLTP to 419-447 kilometrów na jednym ładowaniu. Jest co całkiem niezły wynik, który zadowoli wiele osób.
Uzupełnianie prądu w akumulatorze BMW iX2 2024 także nie będzie problematyczne. Ładowanie AC może odbywać się tutaj z mocą do 22 kW. Wówczas w 3 godziny i 45 minut naładujemy akumulator do pełna. Przy słabszym złączu 11 kW zajmie nam to 6,5 godziny.
Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywa się z mocą 130 kW. Tutaj od 20 do 80% "dotankujemy" się w 29 minut. Oznacza to więc, że w trasie także nie będzie problemu - zwłaszcza, jeśli jedziemy drogą, gdzie mamy mnogość szybkich ładowarek.
Wszystko wskazuje też na to, że wzorem iX1 dostaniemy tutaj w przyszłości słabszą wersję eDrive20, która odda w ręce kierowcy 191 KM.
BMW iX2 xDrive30 delikatnie różni się wyglądem od wersji spalinowej
Dyskretne zmiany zaszły w kształcie przedniego i tylnego zderzaka, a także w formie wypełnienia grilla. To właśnie te drobne różnice pozwolą Wam rozpoznać ten samochód na ulicy. W Polsce ułatwią to dodatkowo zielone tablice rejestracyjne.
Kabina jest dokładnie taka sama. Możemy więc liczyć na zapas przestrzeni i dobre wyposażenie. Nowe multimedia z oprogramowaniem BMW Operating System 9 ułatwią obsługę wszystkich dostępnych funkcji samochodu.
BMW iX2 wyjedzie z tej samej fabryki, co spalinowe X2
Obydwa modele zjadą z jednej linii produkcyjnej w zakładzie w Ratyzbonie w Niemczech. Elektryczne wydanie tego auta pojawi się na rynku w tym samym momencie, co wersje spalinowe - czyli w marcu 2024.