BMW M5 G90 będzie miało 718 KM, ale za to masa wzrośnie do 2418 kilogramów. Coś za coś
Zyska więcej mocy, ale za to bardzo przytyje - czyli coś za coś. Specyfikacja BMW M5 G90 pojawiła się w sieci i będzie sporym zaskoczeniem dla wielu osób.
Ten samochód będzie dużą rewolucją w gamie BMW M. Marka z Monachium, jako pierwsza z "trójcy", postawi na hybrydę plug-in w swoim sportowym flagowcu. BMW M5 G90 i G99 zadebiutuje dopiero za kilka miesięcy, ale już teraz możecie poznać jego specyfikację.
BMW M5 G90. Garść dobrych informacji i kilka złych
Po pierwsze - pod maską zostaje silnik V8. To chyba najlepsza część tej układanki. BMW nie rezygnuje ze swojej jednostki S63. Ta jednak zyskała mocno zmodyfikowaną konstrukcję i oczywiście dopasowano ją do układu plug-in hybrid.
Wbrew pozorom pierwsze wydanie M5 G90 nie będzie najmocniejszym. Niemcy stawiają na 718 KM. Spalinowa jednostka odda w ręce kierowcy 577 KM i 750 Nm, zaś elektryczna dorzuci 194 KM i 280 Nm.
Energia będzie magazynowana w nowym akumulatorze o pojemności 18,6 kWh. Jest on więc mniejszy, niż w BMW XM (tam ma 25,7 kWh). Można też śmiało przyjąć, że tutaj chodzi głównie o spełnienie wymagań norm. Ale to niestety kosztuje.
I nie chodzi o cenę, a o to ile nowe M5 waży. Wszystko wskazuje na to, że na wadze pokaże wynik 2435 kilogramów. Tym samym będzie o ponad 100 kilogramów cięższe od w pełni elektrycznego BMW i5 M60. To oczywiście efekt połączenia silnika spalinowego, akumulatora i wzmocnionej konstrukcji nadwozia. Dziwne to czasy.
Standardowo nowe M5 G90 wyjedzie na oponach w rozmiarze 285/40 R20 z przodu i 295/35 R21 z tyłu. Produkcja sedana ruszy w lipcu, zaś Touring wyjedzie z fabryki nieco później - od listopada. Taka wersja zyska też inny kod wewnętrzny. Będzie to oznaczenie G99.
Co ciekawe M5 zyska szereg modyfikacji
Na przykład minimalnie zwiększy się tutaj rozstaw osi, głównie za sprawą opracowanego na potrzeby tej wersji zawieszenia. Początkowo dostaniemy też standardowy kokpit, aczkolwiek już w 2027 roku, w ramach liftingu, zadebiutuje nowa koncepcja Panoramic Vision. Oficjalnie BMW M5 G90 pozostanie w ofercie marki do 2031 roku, czyli naprawdę długo.
BMW szykuje nam festiwal premier
Ten rok, jak i najbliższe dwa lata, to okres, w którym BMW będzie miało się czym chwalić. W drodze jest chociażby nowa Seria 1, Seria 2 GC, odświeżona Seria 3, X3 i nowa Seria 8. A to nie wszystko, bo niebawem w znaną nam gamę wpleciona będzie linia Neue Klasse, która ma być rewolucją. Jest więc na co czekać.