Hybrydy na czele. Debiutuje nowe BMW X3 xDrive30e
Hybrydy typu plug-in, czyli ładowane z gniazdka, zyskują coraz większą popularność. Marka z Monachium rozwija swoją ofertę - oto BMW X3 xDrive30e.
Hybrydy typu plug-inzyskują na popularności. Jest to komfortowa opcja w przypadku, gdy użytkownicy takich aut mogą ładować auto w biurze lub w domu, dzięki czemu na co dzień poruszają się głównie na prądzie. Nowe BMW X3 xDrive30e to wersja, która może być najpopularniejsza w gamie tego modelu.
BMW X3 xDrive30e - do 46 kilometrów na prądzie
Nowe BMW łączyć będzie czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM z jednostką elektryczną generującą 109 KM. Łączna moc zestawu to 292 KM i 420 Nm momentu obrotowego, co zapewnia naprawdę dobre osiągi. Pierwsza setka pojawia się na zegarach w 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Moc trafia oczywiście na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.
Baterię ulokowano za tylną kanapą, zaś zbiornik paliwa przeniesiono nad tylną oś. Dzięki temu udało się zachować duży bagażnik (450 litrów z możliwością powiększenia do 1500 litrów. BMW X3 xDrive30e ma pozwolić na naładowanie do pełna baterii ze zwykłego gniazdka w 6 godzin, zaś używając wallboxa czas ten spadnie do 3 godzin. Średnie zużycie energii podczas jazdy ma wahać się w granicach 15-17 kWh, co w oczach producenta zapewnia optymistyczny zasięg na poziomie 46 kilometrów. Nie jest to szokujący wynik - niestety największym ograniczeniem w takich modelach wciąż są baterie. Ich masa i wymiary mocno utrudniają instalację w konwencjonalnych autach.
BMW X3 xDrive30e ma trafić do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku. Bliżej terminu rynkowej premiery poznamy też ceny tego auta.