BMW XM już coraz bliżej produkcji. Tak wygląda z niewielkim kamuflażem
BMW XM zbliża się do premiery. Najnowsze zdjęcia z niewielkim kamuflażem potwierdzają, że ten samochód będzie bardzo "na grubo".
BMW XM ma być pewnego rodzaju "Halo Carem" - pokazem możliwości, tylko w nowym wydaniu. I od razu było widać, że ten samochód będzie "za bardzo". Olbrzymi, o gigantycznej mocy i nerkach, które są w stanie pomieścić Smarta.
BMW XM na najnowszych zdjęciach nie traci tego wrażenia
Udało się upolować ostatnio BMW XM w znacznie mniejszym komentarzu. Wygląda na to, że zaprezentowany pojazd koncepcyjny w niewielkim stopniu ulegnie zmianom.
Na zdjęciach widać potężną, kanciastą bryłę, która na pewno nie zginie na drodze. To będzie prawdziwy mastodont, prawdopodobnie godny konkurowania rozmiarem z amerykańskimi "Full Size SUV-ami", jak Jeep Wagoneer.
BMW XM ze zdjęć zachowało też olbrzymie nerki oraz ustawione pionowo w dwóch rzędach cztery kanciaste końcówki układu wydechowego. Z linii bocznej od razu widać, że mamy do czynienia z BMW. Ale zasłonięte "rogi" sugerują przy okazji, że lampy będą mieć kształt podobny do tego, który zadebiutował w BMW i7.
Fotografowi udało się też rzucić okiem do wnętrza. Większa część jest zasłonięta, ale widać dwukolorową tapicerkę. Dolna część jest granatowa, a na słupkach i górnej części przebija się brązowo-czerwona tkanina. Na oficjalnych, zamaskowanych zdjęciach które wcześniej pokazano, też mamy kombinację czerwieni i czerni.
Poza tym, to co widać, to typowa kierownica M z konfigurowanymi przyciskami funkcyjnymi w kolorze czerwonym. Na tunelu środkowym mamy typowy układ przycisków i bardzo standardowy selektor przełożeń.
To nie będzie przełomowe wnętrze w stylu iX. BMW XM wygląda też, jakby miało jakieś nowe, mniejsze ekrany, tu jednak musimy poczekać na oficjalne zdjęcia.
Jeśli chodzi o napęd, to BMW potwierdziło, że XM będzie hybrydą plug-in. Korzystać będzie ze zbudowanego od nowa (wg materiałów prasowych) silnika V8 oraz jednostki elektrycznej.
Będzie dostępny w dwóch wersjach. Słabsza, która zadebiutuje na początku, będzie dysponować mocą systemową 653 KM i 800 Nm. Mocniejsza (Competition?) będzie już miała 748 KM i 1000 Nm, tak jak w aucie koncepcyjnym. Przy okazji będzie w stanie przejechać do 80 km na samym prądzie. Oczywiście według normy WLTP - amerykańskie EPA sugeruje, że będzie to bliżej 50 km.
BMW XM zostanie zaprezentowane jeszcze w tym roku jako część obchodów 50-lecia marki BMW M Gmbh, a produkcja rozpocznie się w grudniu 2022.