Brabus 800 Adventure XLP - klasa G pickup? Tego nam było trzeba

Brabus 800 Adventure XLP to Mercedes-AMG G63 w wersji pickup. Ma też 800 KM i mosty portalowe. W Bottrop naprawdę się postarali tym razem.

I tak powinna wyglądać od początku klasa X. Choć podejrzewam, że możliwości przewozowe z tyłu nie należą do najlepszych w klasie. Tak czy inaczej, Brabus 800 Adventure XLP to kawał samochodu.

Nadwozie przedłużono o 68,9 cm, dzięki czemu ma 5,31 metra długości. Rozstaw osi zwiększył się o dobre pół metra. To oznacza, że Brabus musiał od początku zaprojektować punkty mocowania tylnego zawieszenia do zmodyfikowanej ramy klasy G. Elementy nadwozia, takiej jak burty skrzyni, wykonano z włókna węglowego - stalowy jest tył kabiny, czy podłoga. Zmodyfikowano także przednie zawieszenie.

Brabus 800 Adventure XLP

Do kompletu dołożono mosty portalowe własnej konstrukcji. Dzięki temu Adventure XLP ma prześwit na poziomie 49 cm. Całość została uzupełniona o zawieszenie Brabus Ride Control z odpowiednio dopasowanymi amortyzatorami.

Zgodnie z numerkiem w nazwie, Brabus 800 Adventure XLP, ma jednostkę V8 z G63 podkręconą do 800 KM. Moment obrotowy podwójnie doładowanego, czterolitrowego silnika wynosi 1 000 Nm, osiągane przy 3 600 obr/min. Tak zmodyfikowany samochód osiąga "setkę" w 4,8 sekundy, a maksymalnie pojedzie 210 km/h. To oczywiście prędkość ograniczona elektronicznie, ze względu na możliwości terenowych opon.

Z zewnątrz - jak to Brabus. Dyskretnie nie jest, ale wygląda dość interesująco. Ciekawostką jest możliwość zamówienia samochodu z lądowiskiem dla drona. Na genewskich targach i zdjęciach prasowych jest to Wingcopter - dron przystosowany do niesienia pomocy w zamkniętych regionach (ciekawe, w związku z epidemią we Włoszech). Dron rozpędza się do 240 km/h i ma maksymalny zasięg 150 km.

Ceny nowego pickupa od Brabusa zaczynają się od 389 831 Euro. Bez podatków. Jest też specjalna wersja "First Edition", wyceniona na 575 630 Euro. A samochód ze zdjęć wyceniono na 666 836 Euro (z Wingcopterem).