Nie uwierzysz w to, jak dużo szybsze jest Bugatti Chiron. Od czego? Od Veyrona (WIDEO)

Bugatti Veyron jest bardzo szybkie, ale jak się okazuje przy Chironie staje się zwyczajnie wolnym samochodem. Różnica w osiągach robi ogromne wrażenie.

Jak poniżyć Bugatti Veyron? To proste - wystarczy Bugatti Chiron. Choć obydwa auta korzystają z tej samej jednostki napędowej, to jednak różni je niemal wszystko - od mocy, aż po rozwiązania konstrukcyjne. Jak się okazuje ta różnica jest wręcz abstrakcyjna, a najlepiej uwydatnia ją bezpośrednie porównanie.

Bugatti Chiron dosłownie zjada Veyrona

Różnica pomiędzy tymi samochodami jest wbrew pozorom ogromna. Obydwa auta korzystają z 8-litrowego W16, aczkolwiek Veyron w topowym wydaniu oferuje "tylko 1200 KM", a w zwykłym 1001 KM. Tymczasem nawet najsłabszy Chiron ma 1500 KM.

Do tego ogromną różnicę robią też zastosowane tutaj podzespoły. Te auta nie łącznie w zasadzie nic. Cały układ napędowy został zaprojektowany od zera, podobnie jak 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Wszystko to w połączeniu z wyższą nawet o 50% mocą sprawia, że Veyron - i tak piekielnie szybki - staje się naprawdę wolnym autem.

Bugatti Chiron wyścig

Bugatti Chiron pokazuje swoją moc w bezpośrednim pojedynku

Kolekcjoner aut i Youtuber TheStradman postanowił zestawić swojego Veyrona właśnie z Chironem. Auta spotkały się na pustym pasie startowym, co pozwoliło na wykrzesanie z 16 cylindrów ostatnich potów. Efekty tego pojedynku będą jednak dla Was szokujące.

Bugatti Chiron już od pierwszych chwil nie daje szans Veyronowi. Na każdym metrze zyskuje cenną przewagę, rozpędzając się w abstrakcyjnym tempie. Po 13 sekundach od startu na liczniku Veyrona pojawia się wartość 241 km/h. Tymczasem Chiron jest już niemal niewidoczny i kończy swój przejazd.

Bugatti Veyron TheStradmana osiąga finalnie 309 km/h w punkcie hamowania. Można śmiało przyjąć, że Chiron mógł mieć tutaj nawet 350 km/h na liczniku. To niesamowita różnica, która pokazuje jak dużo wysiłku włożyli inżynierowie w opracowanie i dopracowanie tego samochodu. Zresztą zobaczcie sami i oceńcie ten pojedynek.

Przyszłość Bugatti jest zelektryfikowana

Tymczasem aktualnie ważą się losy przyszłości tej marki. Dzięki nowej spółce joint-venture stworzonej z Rimacem, Bugatti zyska najprawdopodobniej bardzo zaawansowany i nowoczesny elektryczny układ napędowy. My jednak niezmiennie będziemy fanami 16 cylindrów w układzie W, będących jedynym tego typu rozwiązaniem stosowanym obecnie na rynku.