L.O.V.E. is in the air? Cadillac Vistiq to większy brat elektrycznego Lyriqa
Cadillac Vistiq to kolejny elektryczny SUV w gamie Amerykanów. Plasuje się poniżej Escalade iQ i ma trzy rzędy siedzeń. Czy będzie z tego L.O.V.E.?
Oczywiście, to L.O.V.E. (choć nie wiemy czy zamierzone) to pełna gama elektrycznych SUV-ów Cadillaca. I lekki ukłon w stronę Elona Muska. To właśnie w Tesli mamy gamę, która składa się na słówko S.3.X.Y. Cadillac Vistiq uzupełnia więc Lyriqa, Optiqa oraz potężne Escalade IQ. Co jeszcze wiemy o tym samochodzie?
Cadillac Vistiq ma trzy rzędy siedzeń
Amerykanie postawili na kolejnego dużego SUV-a. Nie tak wielkiego jak Escalade iQ, ale zdolnego do przewozu siedmiu, lub osób. Jest więc tak naprawdę powiększoną odmianą Lyriqa.
Szczegóły konstrukcji będą znane w ciągu kilku najbliższych miesięcy, ale wiemy, że samochód będzie korzystał z platformy Ultium. Na tylnej klapie możemy znaleźć oznaczenie 600 E4. Jeśli zachowana zostanie nomenklatura z mniejszego modelu, oznaczać to będzie samochód z dwoma jednostkami elektrycznymi napędzającymi obie osie. Łączna moc systemowa wyniesie 507 KM i 610 Nm momentu obrotowego. Taki Lyriq, a co za tym idzie również Cadillac Vistiq, ma akumulator o pojemności 102 kWh, który pozwala na przejechanie 494 km w wersji AWD. Albo 505 km w odmianie z tylnym napędem. Jeśli się taka pojawi.
Takie dane są dla Lyriqa. Większy Vistiq pewnie będzie dysponował nieco mniejszym zasięgiem.
Oba auta wyraźnie łączy też stylistyka. Zwłaszcza przednia część pojazdu jest niemal identyczna. Różnią się, jeśli chodzi o bok oraz tył. Vistiq jest nieco bardziej zachowawczy, przyjmując typowe rozmiary i estetykę amerykańskiego "samochodu rodzinnego". Mimo tego udało się zachować typowy dla nowych Cadillaków styl i detale, takie jak podwójne tylne lampy. Ich górna część "okala" tylną szybę i powoduje, że nie da się tej marki pomylić z niczym innym.
Kiedy dokładnie gama L.O.V.E. zostanie z nami na dłużej? Nie wiemy, ale możemy być pewni, że elektrycznych SUV-ów od Cadillaca nam nie zabraknie. Firma oficjalnie to przyznaje, że chce być obecna w każdym segmencie, jeśli chodzi o ten typ pojazdu. Sama elektryfikacja marki również przebiega dość szybko, zwłaszcza dzięki Chinom. Bo to właśnie w Państwie Środka sprzedaje się duża część aut tej słynnej amerykańskiej marki.
Wnętrze Cadillaca Lyriq - w Vistiq powinno być podobnie