Koncern Chery wchodzi do Europy i do Polski. Do akcji wkraczają 3 marki, rekrutacja trwa
Chiński koncern Chery wchodzi do Europy. Na nasze drogi wyjadą samochody trzech marek - Omoda, Jaecoo i Exlantix. Sprawdzamy czego możemy się tutaj spodziewać i jak wyglądają dokładne plany tej grupy.
Kolejny chiński koncern ostrzy sobie zęby na Europę. O tym, że Chery zamierza wejść na Stary Kontynent, wiadomo było od pewnego czasu. Teraz jednak Chińczycy przedstawili swoje plany, które zakładają debiut aż trzech nowych marek.
Szlak przetrze Omoda, o której już tutaj pisaliśmy. Od niej jednak zaczniemy, gdyż to właśnie ta firma będzie jako pierwsza obecna w Europie. W ślad za nią pójdzie Jaecoo i Exlantix.
Chery szykuje ofensywę, na pierwszy ogień idzie Omoda
Ta marka podejmuje już dynamiczne kroki w kierunku podkreślenia swojej obecności w Europie. Kilka miesięcy temu miałem okazję uczestniczyć w konferencji prasowej (internetowej), dokładnie przedstawiającej plany tej firmy.
Oczywiście wokół ich produktu, czyli Omody 5, zbudowano atmosferę ciekawego i intrygującego samochodu. Blisko dwustukonny silnik 1.6 Turbo, a także nadchodząca wersja elektryczna, mają być atrakcyjną alternatywą dla europejskich producentów.
Omoda skutecznie buduje już też sieć dealerską. Chery twierdzi, że rozmowy z odpowiednimi pośrednikami trwają. Nie powinno to dziwić, gdyż w planach jest uruchomienie sprzedaży w tym lub w przyszłym roku. Dynamicznie ruszyła także rekrutacja do polskich struktur marki. Z różnych źródeł wiem, że rekruterzy starają się wyłowić "doświadczone" osoby z rynku.
W ślad za Omodą pójdzie Jaecoo
Nazwa może nie jest najpiękniejsza, ale kryje się pod nią potencjalnie najciekawszy samochód. Mowa tutaj o SUV-ach o dość "pudełkowatej" stylistyce. Jaecoo 7 ma być pierwszym samochodem w ofercie tej marki, a dołączy do niego później mniejsze Jaecoo 5.
Jaecoo 7 to konkurent dla takich aut jak KIA Sportage, Volkswagen Tiguan, czy Hyundai Tucson. Tutaj napędem będzie także silnik 1.6 Turbo o mocy 197 KM. To dokładnie ta sama jednostka, którą znajdziemy w Omodzie 5.
Ciekawostką, choć raczej mało pozytywną jest fakt, że obecnie te auta są bardzo popularne w Rosji. Po odcięciu tego kraju sankcjami od zachodniej motoryzacji, Chińczycy wypełnili niszę oferując swoje produkty. Najwięcej testów i materiałów o tym samochodzie znalazłem właśnie na rosyjskich stronach internetowych.
Całą ofertę zamknie marka Exeed z modelami z rodziny Exlantix
Tutaj Chery stawia na luksus w elektrycznym wydaniu. Exlantix ma być konkurencją dla takich marek jak Tesla i NIO. Obecnie w ofercie ma dwa auta (E03 i E0Y), które nie prezentują się źle, choć są bardzo "generyczne".
Exlantix i Jaecoo zapewne pojawią się w tych samych salonach, co auta Omody. Jak te samochody zostaną przyjęte przez rynek? To dla mnie wciąż zagadka. We Włoszech marka DR, stworzona przez Włochów, ale sprzedająca "składane" Chery pod własnym logo, bije rekordy popularności. Są to jednak auta tanie, konkurujące chociażby z Dacią. Chińczycy ze swoimi markami mierzą wyżej. Czy przekonają do siebie rynek? To pokaże czas - ale warto uważnie obserwować ich poczynania.