Chery Tiggo 4 ma 163 KM, DR 5 95 KM. A to ten sam samochód

Debiutująca w Polsce marka DR wprowadza na rynek model DR 5. Ciekawostką jest to, że mówimy tutaj o bliźniaku Chery Tiggo 4. Różnicę znajdziecie pod maską.

  • DR Automobiles, włoska marka importująca samochody z Chin, zadebiutowała w Polsce
  • Do oferty wprowadza DR 5 - crossovera z segmentu B
  • Ciekawostką jest fakt, że mówimy tutaj o... Chery Tiggo 4

Nie jest tajemnicą, że DR korzysta w dużej mierze z samochodów Chery (ale nie tylko). Ten włoski producent (lub importer, wedle uznania) ściąga do Włoch rozebrane samochody, składa je (system SKD) i sprzedaje z lekkimi modyfikacjami w kilku krajach. Zaletą DR-a jest fakt, że auta tej marki posiadają pełną homologację COC i instalacje gazowe. Nowością w ich ofercie jest DR 5, a mowa tutaj o nowym Chery Tiggo 4. Równolegle w salonach dwóch "różnych" marek oferowany jest ten sam samochód.

Gdzieś musi więc być haczyk, nieprawdaż? Dobrze węszycie pismo nosem - choć konstrukcyjnie są to identyczne samochody, to mają różne silniki. I jeśli DR 5 zyska dobrą cenę, to może być ciekawą alternatywą dla Chery Tiggo 4. Wszystko z powodu bardzo prostego silnika, który dostał.

Chery Tiggo 4 ma 163-konną hybrydę, DR 5 ma 95-konny wolnossący silnik

De facto ta sama jednostka jest w obydwu samochodach. Różnica polega na tym, że w Chery wspiera ją silnik elektryczny, dzięki czemu mamy dużo więcej mocy. Jakby tego było mało, moc na koła przekazuje przekładnia automatyczna, tak więc lewa noga może odpocząć.

DR 5 Chery Tiggo 4

Tymczasem DR 5 to stara dobra analogowa robota. Mamy tutaj ten sam wolnossący silnik 1.5, oferujący raptem 95 KM, przekazujący moc na przednie koła. Pośredniczy w tym 5-biegowa manualna skrzynia biegów. W wariancie zasilanym LPG moc jest nieco niższa i wynosi tylko 88 KM. Plusem jest za to tania eksploatacja takiego samochodu - przynajmniej pod kątem zużycia paliwa i kosztów tankowania.

Ile kosztuje takie "budżetowe Chery Tiggo 4", czyli DR 5?

We Włoszech, gdzie właśnie debiutuje ten model, mowa o kwocie 19 900 euro za bazowy wariant i 21 900 euro za wersję z LPG. Lepiej wyglądający model Collection kosztuje odpowiednio 20 900 euro i 22 900 euro z LPG.

Teoretycznie więc DR 5 mógłby być o 10 000 złotych tańszy od bazowego Chery. Problem w tym, że różnica nie jest już duża, a napęd w Tiggo 4 oferuje jednak znacznie więcej.